حقوق بشر

بازداشت یکی دیگر از امضا کنندگان نامه استعفای خامنه‌ای

چند روز پس انتشار گزارش‌هایی درباره ناپدیدشدن گیتی پورفاضل، وکیل و یکی از امضاکنندگان نامه ۱۴ کنشگر زن برای «استعفای علی خامنه‌ای و گذار از جمهوری اسلامی»، جبهه ملی ایران روز شنبه بازداشت او را تایید کرد.

جبهه ملی ایران که گیتی پورفاضل از اعضای شورای مرکزی آن است، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که خانواده خانم پورفاضل هیچ اطلاعی از مرجع بازداشت‌کننده و محل نگهداری او ندارند.

از بین ۱۴ کنشگر حوزه زنان که مرداد امسال در بیانیه‌ای خواستار «استعفای خامنه‌ای» و «گذار کامل از جمهوری اسلامی» شده بودند، تا کنون شش تن از آنان، شامل نرگس منصوری، فرنگیس مظلوم، فاطمه سپهری، شهلا جهان‌بین، شهلا انتصاری و گیتی پورفاضل، بازداشت شده‌اند.

از ۱۴ فعال مدنی دیگر که خرداد امسال در بیانیه‌ای خواستار «استعفای علی خامنه‌ای» شده بودند نیز تا کنون دست‌کم شش نفر، شامل حوریه فرج‌زاده، عباس واحدیان شاهرودی، محمدحسین سپهری، جواد لعل محمدی، هاشم خواستار، محمد نوریزاد، بازداشت شده‌اند.

شماری از این افراد اخیرا در شهر مشهد بازداشت شدند و اداره‌ کل اطلاعات خراسان آنها را «مرتبطین با سرویس‌های بیگانه» و مجری «فتنه‌ای جدید» خواند.

دکمه بازگشت به بالا