تازه‌های سیاسی

بریتانیا از اعزام یک کشتی جنگی دیگر به خلیج فارس خبر داد

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، روز شنبه دوم شهریور اعلام کرد که سومین ناو بریتانیایی جهت دفاع از آزادی ناوبری در آب‌های آزاد به خلیج فارس اعزام می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، کشتی جنگی جدید یک ناوشکن تیپ ۴۵ به نام «اچ‌ام‌اس دیفندر» است که در میانه تنش‌های منطقه، از پورتموث انگلستان عازم خلیج فارس شده است.

وزیر دفاع بریتانیا با اشاره به اینکه ناوشکن دیفندر کشتی‌های با پرچم بریتانیا را در تنگه هرمز اسکورت خواهد کرد گفت: بریتانیا در هر نقطه از جهان که پرچم کشتیرانی‌اش به اهتزاز درآمده باشد آماده حفاظت از آزادی ناوبری است.

اعزام این ناو به آب‌های منطقه در حالی صورت می‌گیرد که تنش بین تهران و لندن در دو ماه اخیر بالا گرفته است.

حدود دو هفته پس از توقیف نفتکش ایرانی «گریس ۱» در آب‌های جبل‌الطارق، سپاه پاسداران در ۲۸ تیر اقدام به توقیف استنا ایمپرو کرد.

جبل‌الطارق روز یکشنبه گذشته نفتکش ایرانی گریس ۱ را که نامش به «آدریان دریا ۱» تغییر کرده است آزاد نمود ، اما مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند دادگاه باید به موضوع «تخلفات» نفتکش بریتانیایی رسیدگی کند.

مقام‌های بریتانیا بارها گفته‌اند مقایسه بین توقیف «قانونی» نفتکش ایرانی در «آب‌های جبل‌الطارق» با «یورش» نیروهای سپاه پاسداران به نفتکش بریتانیایی «در آب‌های بین‌المللی» مقایسه‌ای نادرست است.

دکمه بازگشت به بالا