حقوق بشر

سعید ملک‌پور: هیچ کس در ایران از فرار من به خارج خبر نداشت

سعید ملک‌پور در اولین پیام تصویری که بعد از تحمل یازده سال زندان و خروج از ایران، منتشر کرد، به بازداشت فرهاد سلمان‌پور، یکی از زندانیان سیاسی پیشین، اشاره کرد و گفت: «از خبر بازداشت فرهادسلمان‌پور شوکه شدم. یکی از اتهام‌هایش را کمک به فرار من از ایران عنوان کرده‌اند» درحالی که «هیچ‌کس از فرار من خبر نداشت.»

پیام سعید ملک‌پور پس از آن منتشر شد که برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی از بازداشت یکی از هم‌بندهای  زندان او، به نام فرهاد سلمان‌پور، خبر دادند. فرهاد سلمان‌پور، زندانی سیاسی است که اولین بار سال ۱۳۸۸ بازداشت شد و علاوه بر تحمل نزدیک به هفت سال زندان، در سال‌های گذشته نیز چند بار بازداشت شده است. او روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه ۱۳۹۸، بار دیگر از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل شد.

ملک‌پور در این پیام تصویری گفت: «در خبرها خواندم که فرهاد سلمان‌پور را دستگیر کردند و یکی از اتهام‌هایی که عنوان کردند فراری دادن من بوده است. وقتی این خبر را شنیدم شوکه شدم چون موقعی که می‌خواستم فرار کنم، روز آخر از همه خانواده خداحافظی کردم و گفتم به زندان برمی‌گردم. تنها کسی که  از فرار من خبر داشت، خواهرم بود که او هم در کانادا بود و برنامه فرار من را ایشان تنظیم کرد. هیچ کس دیگری، حتی مادرم خبر نداشت. من از ایشان خداحافظی کردم و گفتم دارم به زندان برمی‌گردم.»

او در این پیام تصویری خطاب به دستگاه قضایی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی، گفت: «واقعا نمی‌فهمم، یازده سال مرا در استرس گذاشتید، الان هم با دستگیر کردن دوستانم می‌خواهید این کار را بکنید.»

دکمه بازگشت به بالا