اهل سنتحقوق بشر

مولانا عبدالحمید: گرفتن اعتراف‌ اجباری از دیدگاه اسلام قابل قبول نیست

مولانا عبدالحمید با اشاره به جزئیاتی که اخیرا درخصوص ماجرای ترور دانشمندان هسته‌ای ایران در رسانه‌ها منتشر شده ضمن نکوهشِ «گرفتن اعتراف اجباری» از متهم، آن را «مغایر با شریعت اسلام» دانست.

ایشان که در در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان سخن می‌گفت اظهار داشت: از دیدگاه اسلام هر اعترافی که زیر فشار و شکنجه گرفته شود هیچ اعتباری ندارد و دین اسلام به این اقدام اجازه نداده است. کسانی که با توسل به زور و شکنجه از افراد اعتراف می‌گیرند دین اسلام را نشناخته‌‌اند.

مولانا عبدالحمید در ادامه افزود: اینکه برخی افراد فردی دیگر را گروگان گرفته و از طریق شکنجه از او اعتراف می‌گیرند که فلان مبلغ پول از او می‌خواهند و یا مرتکب فلان جرم شده است، چنین اعترافی به‌هیچ‌ وجه قابل قبول نیست. گرفتن اعتراف اجباری خلاف شریعت اسلام بوده و قابل قبول نیست.

همچنین ایشان بر لزوم تغییر در بعضی سیاست‌ها در سطوح مختلف تاکید کرده و گفت: همه ما انسان هستیم و ممکن است دچار خطا و اشتباه بشویم، اما مهم این است که اشتباه خود را بپذیریم و در خودمان تغییر بوجود آوریم.

مولانا عبدالحمید همچنین با ابراز خرسندی از تلاش‌هایی که با روی کار آمدن رئیس جدید قوه قضائیه صورت گرفته  اضافه کرد: تمام ادارات، نهادها و ارگان‌ها نیازمند تجدیدنظر و تغییر در بعضی از سیاست‌های خودشان هستند.

 

دکمه بازگشت به بالا