تازه‌های سیاسی

آمریکا هشدار داد: بنادر مدیترانه از همکاری با نفتکش‌های حامل نفت ایران خودداری کنند

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پی انتشار گزارش‌هایی مربوط به حرکت یک فروند نفتکش حامل نفت ایران به سوریه به همه بنادر واقع در منطقه مدیترانه، هشدار داد از هر گونه مشارکت در این قبیل فعالیت‌های «تحریم‌پذیر» خودداری کنند.

او این اظهارات را در گفت‌وگوی مطبوعاتی خود پس از آن ابراز داشت که شبکه فاکس‌نیوز به نقل از منابع اطلاعاتی غربی خبر داد نفتکش «بونیتا کویین» پس از بارگیری ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام از بندر خارگ در جنوب ایران در تاریخ دوم اوت عازم سوریه شده است.

اورتگاس گفت: «ما بار دیگر از این فرصت استفاده کرده و موضع محکم‌مان را به تمامی بنادر واقع در مدیترانه اعلام می‌کنیم که در پذیرش هر کشتی حامل نفت ایران در تناقض با تحریم‌های آمریکا احتیاط کنند.»

او اضافه کرد ارسال نفت خام به سوریه نه تنها «نقض تحریم‌ها» بلکه «کمک به تروریسم رژیم اسد»، رییس‌جمهوری سوریه، به حساب می‌آید.

اورتگاس افزود: «ما در اینجا می‌خواهیم به همه بنادر واقع در منطقه مدیترانه یادآور شویم که این دست فعالیت‌ها مشمول تحریم بوده و این بنادر نباید در این فعالیت‌ها مشارکت کنند، و قدردان همه کشورهایی هستیم که تحریم‌ها و قوانین آمریکا را رعایت می‌کنند.»

منابع اطلاعاتی به فاکس‌نیوز گفتند این نفتکش در ماه‌های آینده در دریای مدیترانه محموله نفت را به دو نفتکش سوری منتقل خواهد کرد. دو نفتکش سوری با نام‌های قادر و یاسمین از ماه مارس گذشته در فهرست تحریم‌ وزارت دارایی آمریکا قرار دارند.

اورتگاس همچنین هشدار داد خدمه کشتی‌هایی که در این دست امور مشارکت کنند از دریافت ویزای آمریکا محروم خواهند شد.

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا