تازه‌های سیاسی

سرنگونی دو پهپاد تروریست های حوثی به دست نیروهای ائتلاف عربی

ائتلاف کشورهای عربی اسلامیِ حمایت از دولت قانونی یمن ۳۱ مرداد دو پهپاد را که توسط شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران از استان عمران یمن به سوی شهر عربستان سعودی خمیس مشیط هدایت شده بود را رهگیری و سرنگون کرد.

سرهنگ ستاد ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی اظهار داشت، نیروهای ائتلاف صبح روز پنجشنبه توانستند دو پهپاد شبه نظامیان تروریست حوثی مورد حمایت ایران را بر فراز شهر خمیس‌مشیط در خاک سعودی رهگیری و سرنگون کنند.

سرهنگ المالکی توضیح داد، «تمامی تلاش‌های شبه‌نظامیان تروریست حوثی مورد حمایت ایران در به پرواز در آوردن پهپادها ناکام خواهند ماند».

المالکی تاکید کرد، ائتلاف عربی «تمامی تدابیر عملیاتی و بهترین اقدامات قواعد درگیری را به منظور محافظت از غیرنظامیان و تعامل با چنین پهپادهایی به کار می‌گیرد».

المالکی همچنین بیان کرد که « تلاش‌های مکرر تروریستی حوثی‌ها نشانه دهنده حالت ناامیدی این گروه تروریستی و دلیلی آشکار بر جنایت‌های آنها است».

او گفت که تلاشهای مکرر تروریستی حوثی‌ها «تاکید کننده حجم تلفات در میان عناصر تروریستی است که آنها را هر روز وارد درگیری‌های میکند که خشم اجتماعی و مردمی علیه این گروه را به دنبال داشته است».

 

دکمه بازگشت به بالا