حقوق بشر

خانواده شیر محمدعلی خواستار محاکمه مقامات قضایی شدند

وکیل خانواده علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی که در زندان به قتل رسید، خبر داد که خانواده او به حکم دادگاه اعتراض کرده و خواستار آن شده‌اند که علاوه بر عاملان قتل، مقامات قضایی مقصر نیز محکوم شوند.

علیرضا شیرمحمد‌علی، زندانی سیاسی، به گفته مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی، توسط دو زندانی قاتل در شامگاه دوشنبه، ۲۰ خرداد سال جاری، در زندان فشافویه کشته شد.

طبق حکم دادگاه، «متهم اصلی» قتل شیرمحمدعلی به قصاص و متهم ردیف دوم پرونده به ۲۵ سال زندان محکوم شده است.

محمدهادی عرفانیان، وکیل خانواده علیرضا شیرمحمدعلی، در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا خبر داد که روز شنبه، ۲۶ مرداد، به این حکم اعتراض کرده است.

وی اضافه کرد: «درخواست ما این بود که مقصران این حادثه از مدیرکل سازمان‌ زندان‌ها تا رئیس زندان و افسر نگهبان شب نیز محاکمه شوند.»

قتل این زندانی سیاسی اعتراض‌هایی را به دنبال داشت و فعالان حقوق بشر اعلام کردند که قوه قضائیه آئین‌نامه تفکیک زندانیان بر اساس جرائم را اجرا نمی‌کند.

مقامات قوه قضائیه اما اعلام کردند که این دو زندانی «به دلیل تعمیر سرویس بهداشتی محل اقامت آنان در هواخوری بوده» و « همزمان با توزیع غذای زندانیان و باز شدن درب محل نگهداری» به سمت اتاق دیگر زندانیان حمله کرده و آقای شیرمحمدعلی را به قتل رسانده‌اند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا