ایران

کشته و زخمی شدن ۳ کولبر در مناطق مرزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری هرانا: طی روزهای گذشته در پی شلیک نیروهای مرزبانی یک کولبر در مناطق مرزی شهرستان ارومیه زخمی شده و دو کولبر دیگر نیز به همین شیوه در شهرستان اشنویه جان خود را از دست دادند.

بنابراین گزارش روز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸، گروهی از کولبران در دهستان برادوست از توابع ارومیه در اثر تیراندازی نیروهای زمینی سپاه پاسداران یک کولبر از ناحیه‌ی ران به شدت زخمی شد.

هویت کولبر زخمی شده، “صادق اورازی” فرزند هارون احراز شده که در جاده‌ مرزی منتهی به روستای سیارک هدف قرار گرفته شده است.

در خبری دیگر ۲۹ مردادماه، یک کولبر به نام “محمد حمی‌زاده” فرزند یونس از اهالی روستای ماته‌خرپه از توابع دهستان چهریق سلماس بر اثر شلیک همین نیروها در ارتفاعات مرزی کیله‌شین از توابع اشنویه جان خود را از دست داد.

پیش از آن شب یکشنبه ۲۰ مردادماه، در حادثه‌ی مشابه دیگری، یک کولبر به نام “سعید حسن‌پور” ۴۴ ساله از اهالی روستای کانی رش از توابع دهستان هق اشنویه در ارتفاعات کیله‌شین جان خود را از دست داده بود.

در این گزارش آمده است که این کولبران در هر سه مورد، بدون اخطار قبلی از فاصله نزدیک و به ظن حمل کالای قاچاق مورد شلیک قرار گرفته شده‌اند.

بر اساس گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به غیر خسارت های مادی، قتل حیوانات بارکش و حوادث روی داده از جمله سرمازدگی و بهمن، قتل ۴۸ کولبر  و زخمی شدن ۱۰۴ تن آنان توسط نیروهای مرزبانی و انتظامی در محدوده غرب و شمال غربی کشور مستند شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا