تازه‌های سیاسی

آمریکا هشدار داد: کمک به نفتکش گریس‌۱ حمایت از تروریسم تلقی می‌شود

وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه ۲۹ مرداد تاکید کرد که کمک به نفتکش ایرانی «گریس۱» که روز گذشته سواحل تنگه جبل الطارق را ترک کرده است به عنوان کمک به «سازمان‌های تروریستی»در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری‌ها، یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا گفت: «به یونان اطلاع دادیم که نفتکش ایرانی به شکل غیرقانونی نفت به سوریه منتقل می‌کند».

این مقام آمریکایی همچنین افزود: «موضع سخت‌مان در مخالفت با نفتکش ایرانی را به دولت یونان رساندیم».

از سویی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز گفت، باعث تاسف است که به نفتکش ایرانی اجازه داده شده تا جبل الطارق را ترک کند.

دولت جبل الطارق یکشنبه ضمن مخالفت با حکم صادره از سوی آمریکا برای مصادره نفتکش ایرانی که در سواحل تنگه جبل الطارق توقیف شده بود به این نفتکش اجازه داد تا سواحل این کشور را ترک کند.

ایالات متحده با صدور حکم مصادره این نفت‌کش در دو نوبت از حکومت جبل الطارق خواسته بود تا با استناد به تحریم‌های آمریکایی اعمال شده علیه ایران این کشتی را توقیف و مصادره کند.

مقامات جبل الطارق اما به بهانه این‌که با توجه به قانون اتحادیه اروپا در این رابطه قادر به همکاری با آمریکا نیست از پاسخ مثبت به درخواست‌های واشینگتن سرباز زدند.

نفتکش ایرانی گریس ۱ روز یکشنبه پس از آزادی با نامی جدید در پهلوی آن و برافراشتن پرچم ایران به مسیر خود از تنگه جبل الطارق به سمت یونان حرکت کرد

دکمه بازگشت به بالا