تازه‌های سیاسی

ادامه اعتراضات در هنگ‌کنگ زیر بارش شدید باران

در یازدهمین هفته اعتراض‌های ضد دولتی در هنگ‌کنگ، هزاران نفر از معترضان امروز یکشنبه زیر باران شدید در پارک ویکتوریای هنگ‌کنگ در مرکز شهر گرد هم آمدند.

تظاهرات‌کنندگان که در زمین‌های فوتبال واقع در پارک ویکتوریا نشسته بودند، پلاکاردهایی داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «هنگ‌کنگ را آزاد کنید!» و «دموکراسی همین الان!»

اعتراض روز یکشنبه ۲۷ مردادماه که بیشتر شرکت‌کنندگان در آن با    لباس مشکی حاضر شدند از آن جهت اهمیت دارد که میزان تمایل مردمِ هنگ‌کنگ، را برای تداوم اعتراض‌ها نشان می‌دهد.

یکی از معترضان که دانشجویی ۲۴ ساله بود به خبرگزاری رویترز گفت: «هنگ‌‌کنگی‌ها از اعتراض خسته شده‌اند. این نهایت کاری است که از دستشان برمی‌آید. هوا خیلی گرم است و باران هم می‌بارد. بیرون آمدن واقعا عذاب آور است. اما باید اینجا باشیم چون راه دیگری نداریم. باید آن‌قدر به اعتراض‌ها ادامه بدهیم تا دولت به ما احترامی را که لایقش هستیم، نشان دهد.»

اعتراض‌ها در هنگ‌کنگ از زمانی آغاز شد که شورای قانونگذاری در ماه ژوئن بررسی لایحه‌ای را آغاز کرد که به موجب آن کلیه مظنونین برای محاکمه به چین مُستَرَد می‌شوند.

اما اعتراض‌ها به اینجا ختم نشد و هنگ‌کنگی‌ها مخالفت خود را نسبت به نادیده گرفتن الزامات «یک کشور، دو نظام» ابراز کردند.

از سال ۱۹۹۷، یعنی از زمان خروج هنگ‌کنگ از کنترل بریتانیا و بازپس‌گیری آن از سوی چین، این جزیره‌شهر، در چارچوب طرح «یک کشور، دو نظام» اداره شده است.

دکمه بازگشت به بالا