اهل سنتحقوق بشر

گزارش اختصاصی از نقض حقوق زندانیان رجایی شهر توسط محمد گودرز؛ استفاده از قلدرها تا ترویج مواد مخدر

براساس گزارش های رسیده ، از زمان روی کار آمدن  محمد گودرزبه ریاست اندرزگاه هفت زندان رجایی شهر کرج ، وی با اجرای شیوه های مختلف ،حقوق زندانیان سیاسی و غیر سیاسی  را نقض می کند .

اندرزگاه هفت زندان رجایی شهر کرج شامل سه تا سالن ۲۰،۱۹و۲۱ می یباشد که در سالن ۲۱ آن زندانیان سیاسی سنی مذهب و سالن ۲۰ آن جرایم قرص و سالن ۱۹ جرایم خشن  اسکان دارند.

محمد گودرز پیشتر رئیس اندرزگاه ده و قبل از آن به مدت چند سال رئیس قرنطینه بود  . وی به  خشونت ، بی رحمی ، قساوت قلب مشهور شده است .

در همین ارتباط یک منبع مطلع به گزارشگرشبکه جهانی کلمه اعلام کرد که وی  از ارسال شکایت ها به بیرون از زندان نیز جلوگیری می کند؛ بارها زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت سالن ۲۱  درخواستهای متعددی را به مراجع قضایی و دیگر نهادهای دیگر نوشته و تحویل رئیس اندرزگاه داده تا طی پروسه قانونی و تعریف شده به مقصد مربوطه ارسال گردد، اما خیلی از این نامه ها هیچکدام از اندرزگاه خارج نشده و به مقصد نرسیده است .

این شخص برعکس رئیس اندرزگاهای دیگر در ارتباط دایم با بند سپاه که تحت نظارت و کنترل وزارت اطلاعات ست- می باشد و با پیاده سازی برنامه های آنها بر سر زندانیان سیاسی سنی مذهب و گزارش های غلط و ساختگی به مسئولین وزارت اطلاعات در مورد زندانیان سیاسی اهل سنت سالن ۲۱ روز به روز آنها را درتنگنا قرار داده و به این روش این زندانیان و خانواده هایشان را مورد اذیت و آزارهای روحی و روانی قرار می دهد.

به گفته منبع مذکور ، قبل از انتصاب این شخص به عنوان رئیس اندرزگاه هفت مشکلات زندانیان به این شدت نبوده، اما با سرکار آمدن این شخص هر روز مشکلات و درگیریهای خونین در داخل سالنهای اندرزگاه هفت اتفاق میفتد که خیلی مواقع تا حد مرگ و میر پیش میرود که علت آن را در شیوه مدیریت این شخص باید جستجو کرد.

این منبع می گوید :محمد گودرز با ایجاد تفرقه بین زندانیان در داخل سالن ها و درگیر کردن زندانیان با همدیگر ، سعی دارد که کنترل سالن ها را به نفع خویش مدیریت کند . وی  با نزدیک کردن افراد خاصی به خود و تحریک آنها دیگر زندانیان را مورد اذیت و آزار قرار میدهد و اگر هر کدام از زندانیان بخواهند نسبت به این وضعیت اعتراض کرده و حرفی بزنند با چراغ سبز محمد گودرز توسط زندانیان دیگر سرکوب میشوند که در بیشتر مواقع به درگیریهای خونینی منجر شده است.

این درحالیست که آمار درگیری بین زندانیان در اندرزگاه هفت نسبت به دیگر اندرزگاههای دیگر بالاتر است.

مصدر یاد شده می گوید محمد گودرز با نزدیک کردن زندانیان قلدر، شرور ، پولدار وبا نفوذ به خود وبا اخاذی از آن ها به روشهای مختلف ، از یک سو ،راه خرید و فروش مواد مخدر در زندان را برای آن ها فراهم می کند واز سوی دیگر   صدای زندانیان مظلوم و بی بضاعتی که خواهان حق خود هستند را خفه میکند.

وی در زندان به نوعی یک مافیای تجاری خرید وفروش مواد مخدر را به راه انداخته که از آن سود میبرد .

با سیاستهای سرکوب گرایانه این شخص، خیلی از زندانیان مورد کتک وضرب و شتم توسط زندانیان دیگر یا پرسنل زندان و حتی خود شخص او قرار گرفته و با نگارش گزارشات دروغین نه تنها حق پایمال شده آنها گرفته نمیشود،بلکه با سرکوب بیشتر و انتقال به سلولهای انفرادی و یا اندرزگاههای دیگری که در آنجا طرف دعوا دارند، انتقال داده میشوند  .

 

دکمه بازگشت به بالا