تازه‌های سیاسی

ادامه انتقادها به صادق لاریجانی پس از افشای نامه‌ی او به رهبری

در ادامه انتشار انتقادها از رئیس سابق قوه قضاییه ایران، محمد یزدی، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در یک سخنرانی به نامه صادق لاریجانی به رهبر جمهوری اسلامی و تهدید او به خروج از کشور اعتراض کرد.

بر اساس گزارش‌ها، آقای یزدی در دیدار مسئول و معاونان مرکز بسیج اساتید حوزه گفته است: «فلانی می‌گوید اگه این کار را نکنید نجف می‌روم! خوب بروید، آیا با رفتن شما قم به‌هم می‌خورد؟ شما در قم بودن‌تان هم خیلی موثر نبود؛ چه رسد که به نجف بروید. رئیس دفتری که ده سال، جای مهمی را اداره کرده دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟ به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند!… از کجا آوردی ساختی؟»

هفته پیش برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی از نامه صادق لاریجانی به رهبر جمهوری اسلامی برای شفاعت اکبر طبری و تهدید تلویحی او به عزیمت به نجف در عراق خبر داده بودند.

در حالی که روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرده بود که گزارش‌ها درباره نامه صادق آملی لاریجانی، رئیس این مجمع، به رهبر جمهوری اسلامی درباره برخی متهمان یا «هجرت به نجف اشرف» صحت نداشته و «کذب است» تصویر نامه لاریجانی به آیت الله خامنه‌ای که توسط رسانه‌ی آمد نیوز منتشر شد ابهامات موجود در این زمینه را بر طرف ساخت.

از سویی دیگر اکبر طبری که در دوران ریاست صادق لاریجانی بر قوه قضاییه به عنوان معاون اجرایی دفتر رئيس قوه قضاییه مشغول به فعالیت بود و به اتهام فساد مالی بازداشت شده است.

لازم به اشاره است که صادق لاریجانی پس از ده سال ریاست بر قوه قضائیه به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران منصوب شد.

در هفته‌های گذشته در رسانه‌های اصولگرا و تلویزیون حکومتی ایران انتقادهایی تند از مدیریت صادق لاریجانی بر قوه قضاییه مطرح شده است.

دکمه بازگشت به بالا