اهل سنتایران

انتقاد امام جمعه اهل سنت خاش از بی‌توجهی مسئولان به معضل بیکاری جوانان

مولوی محمد عثمان قَلندرزهی، امام جمعه اهل سنت و مدیر مدینة العلوم خاش در خطبه‌‌های نماز جمعه  ۲۵ مرداد با انتقاد از عملکرد مسئولان در قبال اشتغال جوانان و تلفات بالای سوخت‌بری در استان سیستان و بلوچستان و همچنین کشته شدن  جوانان بلوچ در جاده‌ها را ظلم عظیم دانست.

وی در همین رابطه عنوان کرد که: در جنگ تحمیلی اینقدر تلفات نداشتیم که در جاده ها تلفات داریم

مولوی محمد عثمان خطاب به مسئولین نظام گفت: مسئولین کشور باید فکری برای معیشت مردم این استان بکنند چراکه این روش نان‌آوری نیست بلکه این کار نوعی کشتارگاه است.

وی در ادامه تصریح کرد: حق ملت این است که برای معیشت آنها برنامه ریزی شود. کشور ایران مملو از ثروت است و اولین صاحبان این مزایا و سرمایه‌های‌ کشور،  خود مردم هستند و اول باید به ملت ایران کمک شود و سپس به کشورهای دیگر.

این استاد برجسته تفسیر با بیان علت معضل سوخت‌بری در منطقه بیان داشت که: دلیل از دست رفتن جوانان این مرز و بوم فقر و گرسنگی است که سبب می‌شود جوانان برای به دست آوردن نان خود در جاده ها بسوزند. تمام سرمایه ایران ملی است و باید به ملت رسیدگی شود، حکومت متولی است که از سرمایه کشور محافظت کرده و در راهی که الله گفته است صرف کند.

ایشان با انتقاد از سرازیر شدن اموال مردم ایران به کشورهای دیگر این پرسش‌را مطرح نمودند که: این ملت ایران بود که انقلاب کرد و در تمام صحنه ها حضور داشت. کدام کشور خارجی آمد در امر انقلاب همکاری کرد؟ کدام کشور در جنگ آمد و کمک کرد؟ کدام کشور در انتخابات ها پای صندوق رای ایستاد و رای داد؟ ملت کدام کشور خارجی درد و سختی و مشکلات این ملت همکاری کرد؟

گفتنی است که بر اساس گزارشهای سال  ۱۳۹۷ شمسی  دستکم ۱۰۰ نفر در استان سیستان و بلوچستان در اثر رفتارهای خارج از ضابطه ماموران کشته و زخمی شده‌اند

دکمه بازگشت به بالا