اهل سنت

مولوی فضل الرحمن کوهی از احتمال ترور خود خبر داد

به گزارش کمپین فعالین بلوچ مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه اهل سنت پَشامَگ اخیرا طی سخنانی در مراسم نماز عید قربان  گفت که توسط فرمانده سپاه شهرستان سرباز  ، “سرهنگ سبزعلیان” در شهرستان سرباز  ، تهدید به پرونده سازی برای دستگیری و ترور شده است.

پیش از این نیز ماموران سپاه با یورش به منزل ایشان در روستای نزگ سرباز قصد بازداشت وی را داشتند که به دلیل نبود وی دامادش را بازداشت موقت کرده و مورد ضرب و شتم و اهانت های فیزیکی و کلامی قرار دادند.

امام جمعه پَشامگ در ادامه سخنان نماز عید خود تاکید کرد: “من با هیچ کسی خصومت ودشمنی ندارم واگر برای من هرگونه مشکلی پیش آمد طرف من سپاه و سرهنگ سبزعلیان است.”

این روحانی اهل سنت همچنین گفت: من از عقیده ام دفاع میکنم و خواهم کرد و دنبال هیچ گونه تفرقه افکنی و اختلافی نیستم و با هیچ گروهی یا سازمانی همکاری نداشته و ندارم”

مولانا کوهی در این سخنان خود ضمن تشریح واقعه هجوم نیروهای لباس شخصی به روستای محل زندگی خود تایید کرده است که آن افراد از نیروهای امنیتی بوده اند. و همچنین اضافه کرده است در مسیر بازگشت از ایرانشهر به سرباز “با خودروهایی با پلاک سپاه پاسداران مورد تعقیب قرار گرفته است”

مولوی کوهی از علمای شناخته شده اهل سنت است که بخاطر موضع گیری هایش علیه جنگ سپاه در سوریه و یارگیری سپاه در بلوچستان به شهرت رسید.

پیشتر نیز نامبرده بخاطر اظهاراتش بارها تهدید ، احضار و بازداشت موقت شده است.

دکمه بازگشت به بالا