تازه‌های سیاسی

وزیر فرهنگ و ارشاد : به دنبال تأسیس وزارت ارشاد ۲ هستیم

عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران می‌گوید «برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی، به دنبال تاسیس وزارت ارشاد شماره ۲ هستیم.»

به گفته عباس صالحی، برای ایجاد وزارت ارشاد شماره ۲، برنامه‌ای ۳ ساله در نظر گرفته شده است؛ برنامه‌ای که گفته می‌شود۷۱ اقدام  بدنبال دارد. او به جزئیات بیشتری در مورد وزارتخانه ارشاد شماره ۲ اشاره‌ای نکرد.

عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۲۲ مرداد، دراختتامیه یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال، تحولات در دنیای مجازی را با «آخرالزمان» مقایسه کرد و «بر لزوم هماهنگی سازمان‌های حکومتی با شرایط تازه » تاکید کرد و گفت: فضای سایبری یک آخر‌الزمان و یک جهان تازه است.

صالحی گفت: «اگر جهان را به دو دوره پیش از تاریخ و پس از تاریخ تعریف کنیم، جهان بشریت را نیز باید به دو بخش پس از سایبری و قبل از سایبری تقسیم کرد.

این در حالی است که برپایه آمار  سال  ۲۰۱۸ گزارشگران بدون مرز،     ایران از نظر آزادی رسانه ها در بین ۱۸۰ کشور جهان رتبه ۱۶۴ را دارد. حکومت ایران با اقداماتی از جمله بازداشت خبرنگاران و آزار خانواده روزنامه نگاران رسانه های خارج از کشور، رکوردی بی سابقه را از خود به جا گذاشته است

دکمه بازگشت به بالا