تازه‌های سیاسی

محمد علی نجفی بخشیده شد

خبرگزاری ایسنا به نقل از وکیل خانواده میترا استاد، همسر کشته‌شده محمد علی نجفی، گزارش داد که مسعود استاد برادر مقتول، نجفی را بخشیده‌است.

مسعود استاد در صفحه خصوصی خود در اینستاگرام نیز پستی منتشر کرده و می‌گوید «آقای محمدعلی نجفی را بخشیدیم و از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم».

مسعود استاد در این پست نوشت: «به واسطه پادرمیانی بزرگان کرمانشاه و کشور و همچنین وکلای عزیزمان آقای مسعود افرازه و محمود حاجلویی، پدرم، مادرم و مَهیارمان (پسر میترا استاد) اعلام رضایت کرده‌اند».

پیش از این برادر میترا استاد به روزنامه «ایران» گفته بود، اعلام رضایت بر عهده او گذاشته شده و «خیلی از دوستان که در رأس هستند برای گرفتن رضایت اقدام کردند ولی موافقتی با آنها نشد».

محمد علی نجفی، شهردار پیشین تهران، در هشتم مرداد ماه، به اتهام قتل همسرش، میترا استاد، به قصاص محکوم شد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، به خبرنگاران گفته بود «دادگاه قتل عمد را محرز دانسته و برای آقای نجفی حکم قصاص صادر کرده است».

نجفی در دولت‌های میرحسین موسوی و اکبر هاشمی رفسنجانی، وزیر علوم و آموزش و پرورش و در دولت اول محمد خاتمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه بود.

او در دولت حسن روحانی چند ماهی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود و در شهریور سال ۹۶ نیز به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد که چندان طولی نکشید و از این مقام کناره گرفت.

دکمه بازگشت به بالا