اقتصادی

پایان همکاری کیاموتورز با ایران

گروه خودروسازی سایپای ایران روز شنبه ۱۲ مرداد با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شرکت کیا موتورز خودروزساز کره جنوبی هم پس از رنو و سیتروئن فرانسه و برلیانس چین، به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به‌همکاری با گروه خودروسازی سایپا پایان داده است.

بنابر اعلام گروه خودروسازی سایپا، به‌دنبال این تصمیمِ شرکت کره‌ای، تولید خودرو کیاسراتو در سایپا نیز این هفته متوقف خواهد شد و خطوط تولید آن نیز جمع‌آوری می‌شود.

گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده است اقدامات لازم را جهت جلب رضایت مشتریان و تبدیل خودروهای ثبت‌نامی آنها به خودروهای قابل تحویل انجام داده و همچنین پیگیری های حقوقی بین‌المللی را برای احقاق حق شرکت و مشتریانش ادامه می‌دهد.

گفتنی است مهم‌ترین اثری که قطع همکاری خودروسازان خارجی با شرکت‌های داخلی گذاشته است تغییر در قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو است. اتفاقات اخیر نه تنها بر خودروهای تولید مشترک بلکه بر خودروهای تولید ملی نیز تاثیر گذاشته و باعث نوسان شدید قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا و نارضایتی مشتریان شده است.

پس از تحریم های آمریکا علیه ایران شرکت های خودرو سازی پژو، رنو و سیتروئن فرانسه، کیاموتورز، برلیانس چین، ولوو و ایویکو ایران را ترک کرده اند.

 

دکمه بازگشت به بالا