سیاسیمقاله

شرمندگی جهانگیری!

? احمد زيد آبادی

✍️اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفته است: “مردم ایران در سال‌های اخیر متحمل فشارهای فراوانی شده‌اند که ما شرمندۀ آنها هستیم”!

✍️این چندمین باری است که آقای جهانگیری از مردم عذرخواهی و در برابر آنها اظهار شرمندگی می‌کند.

✍️به این همشهری گرامی باید گفت؛ اظهار شرمندگی‌های پی در پی شما چه مشکلی از مردم حل می‌کند و کدام گره را از کارشان می‌گشاید؟

✍️بسیاری از مردم این روزها از هر جهت تحت فشارند و بخصوص برای امرار معاش خود درمانده شده‎اند. فقط طی یک سال اخیر اغلب هزینه‌های زندگی دو تا سه برابر شده در حالی که درآمدها رشد ناچیزی داشته است. بیکاری هم که بیداد می‌کند. فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها یا برای مهاجرت برنامه می‌ریزند و یا به مسافرکشی در اسنپ و تپسی رو آورده‌اند. در این میان، رئیس دولت هم خوشحال است که آمار اشتغال بالا رفته است!

✍️بدبختانه کار با اظهار شرمندگی پیش نمی‌رود. جهانگیری در مقام معاون اول رئیس جمهور اگر در عمل نمی‌تواند باری از دوش مردم تحت فشار بر دارد، حداقل به آنها بگوید که برنامۀ دولت برای خروج از تنگنای تحریم‌ها چیست و در نهایت به کدام سمت و سو می‌خواهد حرکت کند. بسیاری از مردم عادی در بهترین حالت، دولت را بلاتکلیف، بی‌برنامه، گیج و باری به هر جهت می‌دانند و همین موضوع چشم‌انداز آینده را برای آنها تاریک کرده و سبب هراس و ناراحتی مضاعف‌شان شده است.

✍️اگر همین حد هم از جهانگیری برنمی‌آید، دیگر برای چه در پاستور نشسته و پی کار دیگری نمی‌رود تا مجبور به اظهار شرمندگی دائمی در مقابل مردم هم نباشد!

 

? نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه شبکه جهانی کلمه نیست.

? مقاله هاى منتشر شده تنها بازتاب دهنده نظر نويسنده

دکمه بازگشت به بالا