تازه‌های سیاسی

وزارت اطلاعات از شناسایی ۱۷ جاسوس آمریکا در مراکز حساس ایران خبر داد

وزارت اطلاعات ایران از شناسایی ۱۷ جاسوس آمریکا در مراکز حساس کشور خبر داد. این وزارتخانه اقدام به انتشار تصاویر و ویدیوهایی در همین زمینه کرده است.

به گزارش خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران (فارس) مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز دوشنبه ۳۱ تیرماه، در یک نشست خبری اعلام کرد که این نهاد ۱۷ نفر را که توسط سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) تربیت شده‌اند در ایران شناسایی و بازداشت کرده است.

او از صدور احکام قضایی برای این افراد و اعدام بعضی از آن‌ها در آینده به عنوان «مفسد فی‌الارض»‌ خبر داد.

به گفته این مقام وزارت اطلاعات، افراد شناسایی‌شده در مراکز حساس کشور از جمله حوزه‌های اقتصادی، هسته‌ای،‌ نظامی و سایبری فعال بوده‌اند. او توضیح داده که این افراد، به صورت سلولی و بدون ارتباط با یکدیگر فعالیت می‌کرده‌اند.

در همین رابطه، خبرگزاری تسنیم، دیگر خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، چند تصویر و یک ویدیو از افرادی را منتشر کرده که بنا بر گزارش این خبرگزاری، اعضای تیم جاسوسی آمریکا در ایران بوده‌اند. در این فایل ویدیویی، تصاویری از چهره‌ها و صداهایی از ارتباط و هماهنگی برخی افراد نمایش داده می‌شود.

همچنین وزارت اطلاعات تصاویری با عنوان کارت‌ شناسایی و هویتی این افراد را منتشر کرده است. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی،‌ در خردادماه از وزارت اطلاعات خواسته بود تا چهره‌ها و اعترافات این افراد را منتشر کند.

در واکنش به این خبر  وزیر خارجه آمریکا گفته است، جمهوری اسلامی در مورد دستگیری جاسوسان آمریکایی سابقه ای از دوغگویی دارد.

پیش از این، در خردادماه نیز وزارت اطلاعات از انهدام «بزرگ‌ترین شبکه جهانی جاسوسی آمریکا در بستر سایبر» خبر داده بود.

در آبان‌ماه سال گذشته،‌ نشریه تلگراف بریتانیا با انتشار گزارشی در همین مورد از قول یک مقام اطلاعاتی آمریکا خبر شناسایی و کشته شدن تعدادی از عوامل اطلاعاتی این کشور در چند کشور جهان را تایید کرده بود.

 

دکمه بازگشت به بالا