تازه‌های سیاسی

اسرائیل خانه‌های فلسطینیان در شرق بیت‌المقدس را تخریب کرد

در اواخر ماه ژوئن، مقام‌های اسرائیلی به فلسطینیان ساکنان منطقه (صور باهر) اطلاع دادند که قصد دارند، خانه‌های آن‌ها را تخریب کنند و به آن‌ها ۳۰ روز برای تخلیه فرصت دادند. اسرائیل می‌گوید، این خانه‌ها که در نوار مرزی بین شهر و منطقه اشغالی قرار دارند، به دیوار مرزی نزدیک هستند و باید برچیده شوند.

بنابر گزارش های رسیده، اکنون اسرائیل تخریب این خانه ها در منطقه شرق بیت‌‌المقدس را آغاز کرده است.

روز دوشنبه ۳۱ تیر اسرائیل تخریب ده‌ها خانه فلسطینی‌ها در منطقه صور باهر واقع در شرق بیت‌المقدس را آغاز کرد. این عملیات پس از حدود یک سال اختلاف‌های حقوقی آغاز شده است.

اسرائیل معتقد است که این خانه‌ها به دیوار جداکننده کرانه باختری نزدیک است و ساکنان آن‌ها می‌گویند، این خانه‌ها در منطقه کرانه غربی فلسطین قرار دارند و مقام‌های محلی فلسطینی مجوز ساخت آن‌ها را داده‌اند.

پس از موافقت اخیر دیوان عالی اسرائیل با تخریب این خانه‌ها، تیم‌های اسرائیلی نیمه شب گذشته حدود ساعت دو بامداد به‌وقت محلی به این منطقه منتقل شدند و جرثقیل‌های عظیم و بولدوزرها شروع به تخریب خانه‌ها کردند.

به گفته سازمان ملل متحد، حدود ۲۰ نفر که در حال حاضر در این ساختمان‌ها زندگی می‌کنند، اخراج شده و زندگی ۳۵۰ نفر از صاحبان این خانه‌ها که در حال ساخت‌وساز هستند و یا هنوز ساکن این منطقه نشده‌اند تحت تأثیر این اقدام اسرائیل قرار گرفته است.

حسین الشیخ، وزیر امور مدنی فلسطین، تخریب خانه‌های منطقه صور باهر را «جرم» توصیف کرده و خواستار مداخله نهادهای بین‌المللی شده است.

اسرائیل در جنگ سال ۱۹۶۷ با کشورهای عربی، بخش شرق بیت‌المقدس و کرانه باختری را به اشغال خود در آورد و بعدها، بر خلاف خواست جامعه جهانی، رژیم صهیونیستی بخش شرقی بیت‌المقدس را ضمیمه خاک خود کرد و آن را بخشی از پایتخت خود معرفی نمود.

 

دکمه بازگشت به بالا