تازه های اجتماعی

شناسایی ۱۸۰۰ کودک زیر ۵ سال مبتلا به سوء تغذیه در استان مرکزی

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی اعلام کرده در حال حاضر ۱۸۰۰ کودک زیر ۵ سال مبتلا به سوءتغذیه در استان مرکزی وجود دارد که این موضوع به تایید مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز رسیده است.

کودکان مبتلا به سوء تغذیه از نظر شاخص های رشد مانند وزن، قد و شاخص های تغذیه در وضعیت مناسبی نیستند.  همچنین اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی، افزایش هزینه های درمانی و مراقبت های پزشکی و افت تحصیلی از پیامدهای نامطلوب سوء تغذیه کودکان است که تاثیرات نامطلوبی بر جامعه می گذارد.

خبرگزاری حکومتی ایسنا، امروز دوشنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸،   از قول قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد در استان مرکزی از شناسایی ۱۸۰۰ کودک زیر ۵ سال دچار سوء تغذیه در استان مرکزی خبر داد.

قنبر موسی‌نژاد گفته است: در حال حاضر ۱۸۰۰ کودک زیر ۵ سال مبتلا به سوءتغذیه در استان داریم که به تایید مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رسیده و کمیته امداد ماهیانه به ازای هر کودک سبد غذایی ۱۰۰ هزار تومانی ارائه می‌دهد، این در حالی است که ۹۰ درصد این کودکان مددجوی کمیته امداد نیستند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره عدم شناسایی دانش آموزان مبتلا به سوءتغذیه در این استان در عین حال مدعی شده: خوشبختانه با تعامل خوبی که سال گذشته بین کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شد مشکل تغذیه بیش از ۶۰۰ کودک برطرف شده است. در حال حاضر آماری از دانش آموزان مبتلا به سوءتغذیه در دست نیست.

 

دکمه بازگشت به بالا