تازه‌های سیاسی

انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در حمایت از کارگران هفت تپه بیانیه دادند

جمعی از انجمن های صنفی کارگران ساختمانی با انتشار بیانیه ای ضمن اعتراض به شرایط ناگوار اقتصادی، حمایت خود را از کارگران هفت تپه اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، تعدادی از انجمن های صنفی کارگران ساختمانی، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند و در آن از کارگران هفت‌تپه حمایت نمودند.

در بخشی از این بیانیه که توسط انجمن‌های صنفی مریوان، کامیاران، سقز، بانه و دیواندره امضا شده، آمده است: کارگران هفت تپه به زندگی زیر خط فقر و شرایط سخت معیشتی و از دست رفتن اموالشان تحت عنوان خصوصی‌سازی اعتراض دارند.

آنها در ادامه اعلام کردند: بحران اقتصادی موجود گلوی زندگی کارگران و خانواده‌هایشان را روز به روز بیشتر می‌فشارد و کارگران را با انواع تهدیدات از جمله اخراج، دستمزدهای معوقه، دستمزد پایین‌تر از خط فقر و بیکاری مواجه می‌کند در حالی که کارگران مسئول به وجود آمدن هیچکدام از بحران‌ها و نابسامانی‌های اقتصادی طول تاریخ نبوده‌اند.

همچنین به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این کارگران به زندگی زیر خط فقر و شرایط اسفبار معیشتی و غارت اموالشان تحت عنوان خصوصی سازی دست به اعتراض زدند و با اعتصابشان این شرایط غیر انسانی را به گوش جامعه رساندند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: ما ، انجمن های صنفی کارگران ساختمان به عنوان امضا کنندگان این بیانیه ضمن اعلام حمایت از مطالبات برحق کارگران و مدافعین آنها ، برخوردهای امنیتی با حق خواهی کارگران و فعالین کارگری را قویا محکوم می‌کنیم و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان هستیم.

لازم به ذکر است ماه گذشته، فعالان کارگری مجتمع نیشکر هفت تپه به دنبال شکایت از دولت ایران به (کمیته آزادی انجمن) در سازمان جهانی کار نسبت به ادامه بازداشت و سرکوب فعالان کارگری، لیست اولیه شماری از کارگران هفت تپه، دوستان و اعضای خانواده آنها را منتشر کردند که طی ماه های گذشته بازداشت، احضار، تهدید یا مورد بازجویی قرار گرفته اند. این لیست شامل ۳۱ کارگر بازداشت شده، ۹ مدافع حقوق کارگران یا اعضای خانواده فعال کارگری و ۶۰ مورد تهدید بوده است.

 

دکمه بازگشت به بالا