تازه های اجتماعی

عضو هیأت امنای امامزاده‌ای در بوشهر، یک کودک دستفروش افغانستانی را کتک‌کاری کرد

به‌دنبال انتشار تصاویر یک کودک‌آزاری در شهر آبدان در استان بوشهر، بخشدار آبدان برخورد خشن یک مامور با کودک افغانستانی را تایید کرد.

شهردار آبدان اما کودک را به دزدی از امامزاده متهم کرد و گفت: مرد کودک‌آزار عضو هیئت امنای این امامزاده بوده و مامور شهرداری نیست.

در تصاویر منتشر شده، یک مرد، کودکی را کتک می‌زند و او را با خشونت پرتاب می‌کند.

خبرگزاری محلی «خلیج فارس» با انتشار تصاویر یک دوربین مداربسته، خبر از کودک‌آزاری توسط یک مامور شهرداری آبدان در استان بوشهر داد. بنابر گزارش این خبرگزاری تصاویر منتشر شده مربوط به یک مامور شهرداری‌‌ست که یک کودک افغانستانی را به خاطر دستفروشی کتک زده و با خشونت پرتاب می‌کند.

ابوالحسن گنخکی، بخشدار آبدان برخورد خشن این عضو هیأت امنای یک امامزاده کودک افغانستانی را  که با کتک زدن و پرتاب این کودک همراه بود، تایید کرده و افزوده است: «اقدامات قانونی لازم از طریق مراجع قضایی دراین خصوص صورت خواهد پذیرفت».

بسیاری از کودکان مهاجران و پناهجویان افغانستانی در ایران تحت تبعیض‌های گوناگون از جمله محرومیت از حق تحصیل زندگی می‌کنند.

نظام حقوقی و مسئولان حکومتی با بهانه قراردادن بحران‌های اجتماعی و اقتصادی در ایران، نسبت به معضلات معیشت و زندگی پناه‌جویان بی‌تفاوتند و با آن‌ها به صورت «سربار جامعه» و با رویکرد پلیسی برخورد می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا