تازه‌های سیاسی

اظهار بی‌اطلاعی رئیس سازمان زندان‌ها از «سکته مغزی» حمید بقایی

رئیس سازمان زندان‌های ایران از وضعیت جسمانی حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت او «از روز شنبه هفته گذشته در مرخصی هشت‌روزه به سر می‌برد و روز یک‌شنبه، ۳۰ تیر، آقای بقایی باید خود را به زندان معرفی کند».

توضیح رئیس سازمان زندان‌ها در واکنش به انتشار خبر «سکته مغزی» حمید بقایی در فضای مجازی ابراز شده است.

از سوی دیگر، وکیل مدافع آقای بقایی روز ۲۹ تیرماه، در گفت‌وگو با ایسنا گفته است که موکلش ۲۰ روز پیش در زندان سکته کرده و اکنون مشغول درمان است.

مهران عبدالله‌پور، وکیل مدافع حمید بقایی، همچنین به خبرگزاری ایلنا گفته است «تنها بحث سکته مغزی نیست، بلکه به‌ خاطر عوارض دیگری هم این لخته خون ایجاد شده است. بنا به نظر پزشکان به‌ خاطر کمبود مواد ضروری بدن از جمله ویتامین و پروتئین چنین اتفاقی افتاده است.»

حمید بقایی به اتهاماتی چون «اختلاس» به ۱۵ سال حبس قطعی محکوم شده است. او ۲۲ اسفند ۹۶ بازداشت شد و به ‌گفته نزدیکانش در زندان اعتصاب غذا کرد. معاون رئیس‌ جمهوری سابق بعد از یک‌ هفته مرخصی در خردادماه سال گذشته به زندان اوین بازگشت. او پیش از بازگشت به زندان با انتشار عکس‌هایی از نیم‌تنه عریان خود که نشان‌دهنده کاهش شدید وزنش بود، اظهارنظرهای مقام‌های قضایی را درباره مناسب بودن وضعیت جسمی‌اش به چالش گرفت.

محمود احمدی‌نژاد و دولتش یکی از بحث‌برانگیزترین رؤسای جمهور و دولتهای ایران بوده است؛ هرچند آیت الله خامنه‌ای آن زمان گفته بود که نظر محمود احمدی نژاد به نظر او نزدیک است.

۹

دکمه بازگشت به بالا