تازه‌های سیاسی

نامه مهدی کروبی به احمد جنتی: خروجی سیاست شما وضعیت اسفبار امروز کشور است

مهدی کروبی، رئیس مجلس ششم که در حبس خانگی به سر می‌برد، نامه سرگشاده‌ای خطاب به احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان نوشته و از ادعای او در مورد بی‌طرفی شورای نگهبان در مصاحبه با روزنامه کیهان انتقاد کرده است.

کروبی در این نامه مواردی را به یاد احمد جنتی در اثبات جانبدار بودن شورای نگهبان آورده و سپس نوشته است:

«شورای نگهبان با دوری از وظایف ذاتی خود به ابزاری در ید حاکمیت تبدیل شده است. از این‌رو در انتخابات‌های مختلف این شورا با هتک حیثیت اشخاص محترم و تضییع حقوق مردم، برای حاکمیت جریانی خاص و حذف جریان های دیگر تلاش می‌کند.

او در پایان افزوده است: «اگر این روزها همه بر فساد فراگیر در ارکان مختلف نظام معترفتند و تعفّن حاصل از آن در پرونده های افشاشده و یا در حال رسیدگی جامعه را دچار یأس و ناامیدی کرده است، باید ریشه اصلی آن را در رویکردی دانست که فکر می کند کشور عظیمی همچون ایران را می‌تواند دورهمی اداره کند.

کروبی در بخشی از نامه خود به دبیر شورای نگهبان تأکید کرده است: وقتی تفسیر از شرع و قانون اساسی را به روابط و منافع جمعی پیوند می زنید و مردم این صاحبان اصلی انقلاب و کشور را از حقّ انتخاب شدن و انتخاب کردن بطور فلّه ای محروم می کنید و مدیران ضعیف و ناکارآمد را بر آنان تحمیل می کنید آنگاه خروجی آن می شود وضعیت اسفبار امروز کشور. نتیجه اداره دورهمی کشور جز این نیست و مطمئن باشید جز این نخواهد بود. فراموش نکنید که ایران متعلق به همه ی آحاد ملّت است.»

نامه‌نگاری مهدی کروبی به احمد جنتی، در شرایطی انجام شده که حکومت ایران با چالش‌هایی همچون بالا رفتن سطح نارضایتی عمومی و استعداد بالقوه‌ی شرایط اجتماعی برای خیزش دوباره اعتراضات گسترده مواجه است؛ اعتراضاتی که به گفته ناظران، با گذر از تمام جریانهای حکومتی از جمله: اصول گرا و اصلاح طلب همراه خواهد بود. در کنار این روشرایط، نظام تهران با مشکلات بین المللی از جمله: تحریم نفت روبروست.

دکمه بازگشت به بالا