تازه‌های سیاسی

دونالد ترامپ: درباره سرنگونی پهپاد ایرانی شکی نیست

در پی اصرار مقام‌های نظام تهران مبنی بر این‌که هیچ یک از پهپادهایشان در تنگه هرمز هدف قرار نگرفته، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر بر سرنگون شدن پهپاد ایرانی توسط ناو آمریکایی تأکید کرد.

دونالد ترامپ در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: درباره سرنگون شدن پهپاد ایرانی «هیچ شکی نیست».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ که در این نشست همراه او بود، اظهار داشت: «هیچ تردیدی نیست که این پهپاد، ایرانی بود».

خبر سرنگونی یک پهپاد ایرانی توسط ناو «یواس‌اس باکسر» را روز پنج‌شنبه دونالد ترامپ شخصا اعلام کرد، اما مقام‌های تهران تاکنون چنین موضوعی را رد کرده‌اند.

ساعتی پیش از انتشار گفته‌های دونالد ترامپ و جان بولتون، یک مقام ارشد آمریکایی نیز سرنگون شدن پهپاد ایرانی توسط ناو آمریکایی در روز پنج‌شنبه را تایید کرده و گفته بود: این پهپاد در فاصله بسیار نزدیک به ناو پرواز می‌کرد و از سرنگونی آن «شواهدی بسیار روشن داریم».

کمتر از یک ماه پیش، سی‌ام خرداد، جمهوری اسلامی اعلام کرد که یگان موشکی سپاه یک پهپاد آمریکایی را «که وارد حریم هوایی ایران شده بود» در تنگه هرمز ساقط کرده است؛ اما آمریکا با رد این ادعا گفت که این پهپاد بر فراز آب‌های بین‌المللی بوده است.

از آن زمان تنش بین دو کشور به اوج خود رسیده و این نگرانی به وجود آمده که یک درگیری تصادفی بین ایران و آمریکا ممکن است به جنگی تمام‌عیار در خاورمیانه منجر شود.

 

دکمه بازگشت به بالا