تازه‌های سیاسی

تجمع کارگران شهرداری لوشان؛ بلاتکلیفی ۱۵۰۰ کارگر تعاونی های سهام عدالت

گروهی از کارگران شهرداری لوشان که هفت ماه دستمزد نگرفته‌اند، چهارشنبه ۲۶ تیر مقابل دادگستری رودبار تجمع کردند و خواستار پرداخت هر چه سریع‌تر دستمزدهای خود شدند. شهرداری لوشان با مشکل نقدینگی روبروست و برای پرداخت بدهی‌های خود از جمله حقوق معوقه کارگران، یک کارخانه شن و ماسه و آسفالت را در ازای یک میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان به بخش خصوصی واگذار کرده، اما هنوز دستمزد معوقه کارگران را نپرداخته است.

حساب شهرداری لوشان با شکایت تعدادی از طلبکاران از جمله سازمان تامین اجتماعی با حکم قضایی مسدود شده است. بزرگترین طلبکار شهرداری لوشان سازمان تامین اجتماعی است که دو میلیارد تومان از شهرداری لوشان طلبکار است. کارگران شهرداری لوشان پیش از این نیز چند بار در اعتراض به تعویق مزدها دست به اعتراض زده بودند.

در خبری دیگر بیش از ۱۵۰۰ کارگر تعاونی‌های سهام عدالت بابت ۳۵ ماه دستمرد معوقه خود هر یک ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان از دولت طلبکارند. کارفرمای این تعاونی‌ها، سرانجام بدهی ۱۰۰ تن از کارگران را بطور کامل پرداخت کرده است و ۵۰۰ تن دیگر نیز ۳۵ میلیون تومان، یعنی معادل نیمی از طلب خود را دریافت کرده‌اند؛ اما سایر کارگران همچنان بلاتکلیف مانده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا