تازه‌های سیاسی

معاون اجرایی پیشین ریاست قوه قضائیه بازداشت شد

گمانه‌زنی درباره بازداشت اکبر طبری، معاون اجرایی پیشین ریاست قوه قضاییه همچنان ادامه دارد. سخنگوی قوه قضاییه اتهام او را “اعمال نفود در پرونده‌ها” و “روابط ناثواب” اعلام کرده است. برخی دیگر از فساد مالی او سخن گفته‌اند.

از اکبر طبری به عنوان “پرنفوذ‌ترین فرد” قوه قضاییه ظرف بیست سال گذشته سخن می‌رود. اکنون غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه به شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون بازداشت طبری پایان داده است.

سایت خبری “نامه‌نیوز” روز ۲۵ تیر (۱۶ ژوئیه) به نقل از سخنگوی قوه قضاییه گفته است خبر دستگیری اکبر طبری صحت دارد.

غلامحسین اسماعیلی در این باره گفته است: فردی که قبلا در حوزه ریاست معاونت یکی از بخش‌ها بوده، تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای تشکیل شده و در این ارتباط فرد مذکور و برخی افراد دیگر بازداشت شدند و خبر صحت دارد.

این در حالی است که سایت “فرارو” به نقل از دفتر آیت‌الله آملی لاریجانی نوشته بود که این دفتر اتهامات علیه معاون اجرایی پیشین قوه قضاییه را تکذیب کرده است.

خبر دستگیری طبری ابتدا توسط حسن نوروزی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، اعلام شد. نوروزی اما از ذکر نام این فرد اجتناب ورزیده و از بازداشت یک مقام عالی‌رتبه پیشین قوه قضاییه خبر داده بود.

علیرضا زاکانی و محمدعلی پورمختار دو تن از چهره های سیاسی جناح موسوم به اصولگرا در مورد اکبر طبری گفته بودند که صادق لاریجانی پس از برکناری طبری او را به مجمع تشخیص مصلحت فرستاده است.

دفتر صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس پیشین قوه قضائیه ایران اما در واکنشی تند، این خبر را تکذیب کرده است.

دفتر آملی لاریجانی  ضمن حمله به دو فعال اصولگرا در “جوابیه” خود به‌شدت به ایرنا نیز حمله کرده و از جمله نوشته است: «خبر خبرگزاری رسمی دولت در مورد معاون اجرایی سابق حوزه ریاست و حضور وی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه آیت‌الله آملی لاریجانی، کذب محض است و معلوم نیست چرا خبرگزاری رسمی دولت که با بیت‌المال اداره می‌شود و وابسته به دولت است، باید چنین شایعات کذبی را بپراکند.»

دکمه بازگشت به بالا