تازه‌های سیاسی

توضیح قوه قضاییه درباره اشاره دادستان به نقش نهادهای امنیتی در ازدواج نجفی با میترا استاد

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه گفته است: کیفرخواست قرائت‌شده در دادگاه علنی نجفی، برای دادگاه غیر علنی آماده شده بود و نباید در این دادگاه قرائت می‌شد.

در اولین جلسه از دادگاه محمدعلی نجفی، نماینده دادستان به بازخوانی یادداشتی که از وی به دست آمده پرداخت و به‌ نقل از شهردار سابق تهران گفت  «برخی نهادها وارد قضیه شدند و در نتیجه، علی‌رغم میل من، میترا استاد به عقد دائمی با مهریه هنگفت درآمد».

این بخش از سخنان نماینده دادستان، واکنش قاضی دادگاه را در پی داشت که تذکر داد «اعلام برخی مطالب در دادگاه، باید غیرعلنی باشد».

پیش از این برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب حکومت ایران از جمله جواد امام اعلام کرده‌اند که میترا استاد با سازمان اطلاعات سپاه پاسداران «ارتباط داشته» و به صورت «هدفمند» به آقای نجفی نزدیک شده است.

خود آقای نجفی نیز در دادسرای امور جنایی تهران گفته بود: «یک نهاد تماس‌های مرا شنود می‌کرد و در اختیار همسرم قرار می‌داد که در این خصوص شکایت کردم، اما این موضوع انگیزه قتل نبوده است».

به گفته اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه؛ دادگاه محمدعلی نجفی، معاون سابق رئیس جمهور به خواسته دادستان کل کشور و با تایید رئیس قوه قضائیه به صورت علنی برگزار می‌شود.

گفته می شود: برگزاری دادگاه علنی برای آقای نجفی که از معاونان سابق رئیس جمهور ایران است، به گونه ای با رقابتهای سیاسی سران قوه قضائیه و قوه مجریه پیوند خورده که خود؛ نشان دهنده نزاع‌های درون‌حکومتی است.

دکمه بازگشت به بالا