اقتصادی

وزیر بهداشت: با دو میلیون یورو ارز دولتی به جای فنر قلب، کابل برق وارد کردند

وزیر بهداشت ایران از بازداشت تعدادی از کارمندان این وزارتخانه به دلیل نقش داشتن در تخلف در حوزه واردات دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد.

سعید نمکی، روز سه‌شنبه، ۲۵ تیر، در یک سخنرانی خبر داد که برخی از وارد‌کنندگان، دو میلیون یورو ارز دولتی برای واردات استنت (فنر) قلب دریافت کرده‌اند؛ اما به جای آن کابل برق وارد کرده و گریخته اند.

وزیر بهداشت ایران بدون اشاره به جزئیات ماجرا اعلام کرد، که «برخی از افراد» در سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با متخلفان «همکاری کرده‌اند».

وی همچنین خبر داد که این افراد بازداشت شده و در حال بازجویی هستند. عالی ترین مقام وزارت بهداشت ایران به مقام و هویت این افراد اشاره نکرده است.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، نیز گفته است: سه نفر از کارکنان سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به اتهام دریافت رشوه تحت تعقیب قرار گرفتند و اکنون با وثیقه آزاد هستند.

وزیر بهداشت همچنین اعلام کرده که برخی از واردکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی ارز دولتی دریافت و داروی تاریخ مصرف گذشته وارد کرده‌اند.

سعید نمکی روز دوشنبه نیز در توئیتر خود از نامعلوم بودن سرنوشت یک میلیارد و سیصد میلیون دلار ارز برای تجهیزات پزشکی خبر داده بود.

مقام‌های انتظامی و قضایی در ماه‌های گذشته از تشکیل پرونده‌هایی در حوزه ارز و واردات کالا خبر داده‌اند.

به اذعان شماری از مسؤولان حکومتی در ایران؛ نوسانات ارزی و همچنین شرایط تحریم، بستر فساد گسترده اقتصادی در میان رده های مختلف حکومتی را افزایش داده و تار و پود اقتصاد کشور را با خطر نابودی کامل مواجه کرده است.

دکمه بازگشت به بالا