تازه‌های سیاسی

واکنش سوادکوهی به حذفش از حقوقدانان شورای نگهبان: رویکرد ما با سلیقه جنتی مطابقت نداشت

در پی عدم معرفی نجات‌الله ابراهیمیان، سام سوادکوهی و محسن اسماعیلی سه عضو حقوقدان شورای نگهبان به‌عنوان گزینه پیشنهادی از سوی رئیس قوه قضاییه، برای عضویت در شورای نگهبان، آقای سوادکوهی گفته است: قطعا احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در این باره طرف مشورت بوده و نظر مثبتی هم نداشته است.

با پایان مأموریت شش‌ساله نجات‌الله ابراهیمیان، سام سوادکوهی و محسن اسماعیلی به‌عنوان حقوقدان در شورای نگهبان، سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، پنج گزینه جدید به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده تا از میان آنها سه نفر جایگزین شوند.

در این لیست پنج نفره، نام حقوقدانان قبلی شورای نگهبان نیست؛ اما نام محمد دهقان یکی از اصولگرایان مجلس دهم مشاهده می‌شود.

سام سوادکوهی یکی از حقوقدانان شورای نگهبان که با عدم معرفی از سوی ابراهیم رئیسی تا چند روز دیگر دوره عضویتش در این شورا به پایان می‌رسد، با تاکید براینکه قطعا نظر احمد جنتی دبیر این شورا درباره وی و دو حقوقدان دیگر مثبت نبوده، گفت: اگر مثبت بود که معرفی می‌شدیم.

سوادکوهی همچنین گفته که شاید دلیل عدم موافقت جنتی این بوده که رویکرد ما با میل، سلیقه و موازینی که ایشان به آن اعتقاد داشتند مطابقت نداشته است.

دکمه بازگشت به بالا