تازه‌های سیاسی

انتقاد دوباره مطهری از حکم زندان برای محمدرضا خاتمی

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی برخورد قوه قضائیه ایران با محمدرضا خاتمی را از اساس غلط و غیر ضروری دانست. دستگاه قضایی ایران این فعال اصلاح‌طلب را به خاطر اعلام تقلب در انتخابات ۸۸ به دو سال زندان محکوم کرده است.

علی مطهری، نماینده کنونی و نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی، بار دیگر از اقدام قوه قضائیه ایران، در محکوم کردن محمدرضا خاتمی به دو سال زندان انتقاد کرد.

به گزارش سایت جماران، او، دفاعیه محمدرضا خاتمی در دادگاه را متنی قوی خواند و گفت: اما مهم این است که دادگاه اراده‌ای برای بررسی ادعا و مدارک و اسناد ایشان نداشت.

علی مطهری در ادامه با انتقاد از اینکه ملاک دادگاه نظر شورای نگهبان مبنی بر تأیید صحت انتخابات بوده، پرسیده است: اگر قرار بر عدم بررسی ادعای آقای خاتمی بوده پس چرا دادگاه تشکیل دادند؟

محمدرضا خاتمی، نایب رئیس مجلس ششم و دبیرکل سابق حزب مشارکت، آبان‌ماه ۱۳۹۷ در گفت‌وگویی تصویری با برنامه اینترنتی (رو در رو) از تقلب در انتخابات ۱۳۸۸ سخن گفت و تاکید کرد که در ستاد وزارت کشور هشت میلیون رای به صندوق‌ها اضافه شد.

پس از پخش این برنامه، محمدرضا خاتمی بلافاصله از سوی قوه قضائيه به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تحت پیگرد قضایی قرار گرفت.

او در ماه‌های اردیبهشت و خرداد امسال در چند جلسه دادگاه به‌طور غیرعلنی محاکمه و حکم محکومیت او به دو سال زندان هفته گذشته (۱۵ تیرماه) صادر شد. خاتمی پس از پایان دادگاه نیز بار دیگر بر باور خود به (تقلب) در انتخابات ۸۸ تأکید کرد.

این فعال اصلاح‌طلب چند روز پیش نیز متن دفاعیات خود در دادگاه را منتشر کرد. او در این دفاعیات ضمن استناد به آمار وزارت کشور و مصاحبه‌های مقام‌های ۱۱ استان ایران  و نیز مقایسه واقعیت صندوق‌ها با آمار ارائه‌شده از سوی شورای نگهبان، به این نتیجه رسیده بود که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ هشت میلیون و ۵۸۹ هزار و ۹۹۳ رای تقلب شده است.

دکمه بازگشت به بالا