تازه‌های سیاسی

فعالیت های حقوق بشری یک عضو شورای شهر اصفهان، او را راهی زندان کرد

یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر اصفهان، به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

مهدی مقدری، روز دوشنبه ۲۴ تیر، در صفحه توییتر خود نوشت: برابر احکام صادره از سوی دادگاه‌های انقلاب و کیفری اصفهان، به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی در حمایت از مهدی حاجتی، دکتر غروی، تجمع صنفی معلمان، دفاع از حقوق زنان و سایر اتهامات مشابه، جمعا به ٢ سال حبس تعزیری، ٢ سال انفصال از خدمات دولتی و عضویت در شورای شهر، ٢ سال ممنوعیت حضور در احزاب و فعالیت سیاسی و ٢ سال ممنوعیت از حضور در فضای مجازی محکوم شدم.

این عضو شورای شهر اصفهان پیش‌تر نیز به خاطر شش توییت، با شکایت مدیرکل اطلاعات استان اصفهان به شش ماه زندان محکوم شده بود.

این توییت‌ها شامل انتقاد از رفتار نامناسب با سپنتا نیکنام و مینو خالقی، انتقاد از مدیریت دوره اصولگرایان در کشور و شهرداری اصفهان، انتقاد از محروم شدن دوچرخه‌سواری زنان، دفاع از رای سال ٩۶ به روحانی و انتقاد از فیلترینگ شبکه‌های مجازی بود.

پیشتر برای  مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز، رضا مهرداد عضو اصلاح طلب شورای شهر نیشابور، غلامعلی سفید رییس شورای شهر یزد، امیر شهلا عضو شورای شهر مشهد و محمود میرلوحی عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران پرونده‌هایی گشوده شده بود.

دکمه بازگشت به بالا