ایران

روحانی: ادعای ناکارآمدی دولت و نظام، ناصحیح و ناروا است

حسن روحانی روز یکشنبه، ۲۳ تیر، در یک سخنرانی در شیروان در استان خراسان شمالی ادعا کرد: «اگر کسی امروز مدعی شود که نظام و دولت ناکارآمد است و نتوانسته به مشکلات مردم توجه کند، سخنی ناصحیح و ناروا بر زبان آورده است».
عالی‌ترین مقام دولت تهران، اضافه کرد: «ما در کشور مشکل داریم و در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنیم، اما در عین حال دست به دست هم داده‌ایم و در کنار هم ایستاده‌ایم و از مشکلات عبور خواهیم کرد».
او همچنین مدعی شد: در طول سال گذشته، بیکاری افزایش نداشته است.
حسن روحانی با اشاره به تشدید تحریمها در ۱۴ ماه گذشته، اظهار داشت: بدهی‌های خارجی ایران کاهش یافته است.
اظهارات حسن روحانی در حالی‌ست که پیش از این؛ برخی از مقامات نظام تهران بارها از «ناکارآمدی دولت» سخن گفته بودند.
در همین حال؛ وزارت خارجه آمریکا به مناسبت چهل سالگی انقلاب بهمن ۵۷، در رشته‌توئیتی با عنوان «چهل سال شکست» بخشی از اقدامات جمهوری اسلامی در سرکوب رسانه‌ها، بازداشت روزنامه‌نگاران، محدود کردن اینترنت و فساد در حکومت را یادآوری کرده بود.
حسن روحانی در سخنرانی خود در شیروان اعلام کرد: «آنهایی که در کاخ سفید ادعا می‌کنند اقتصاد ایران را شکست می‌دهند، بدانند حرف‌شان اشتباه است».
تحریم‌های آمریکا باعث کم‌ارزش شدن پول ملی ایران و ورشکستگی بسیاری از صنایع ایران در ماه‌های گذشته شده و مردم حتی مدتی با نایاب شدن پوشک بچه روبه‌رو شده بودند.
از سوی دیگر؛ معترضان در اعتراضات دی ماه ۹۶ وضعیت اقتصادی فعلی و مشکلات رخ داده برای آنان را نتیجه ناکارآمدی حکومت و فساد مسئولان ذکر کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا