ایران

فساد ۵۰ هزار میلیاردتومانی در نظام پزشکی ایران

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران؛ یکشنبه ۲۳ تیر در جلسه با «فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس» اعلام کرد: «وزارت بهداشت در حال مقابله با مافیای قدرتمندی‌ست که فسادی ۵۰ هزار میلیارد تومانی را ایجاد کرده است».
وزیر بهداشت همچنین به نامعلوم بودن رد برخی از هزینه‌ها اشاره کرده و گفته: «ما نمی‌دانیم یک میلیارد دلار تجهیزات پزشکی کجا و چطور هزینه شده است».
نمکی در اظهاراتش که توسط حسن نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون ولایی نقل شده از صرف ۸۰ میلیارد تومان هزینه رسانه‌ای توسط مافیای فساد علیه وزارت بهداشت خبر داده و گفته، به‌رغم این مسئله وزارت بهداشت جلوی مافیای قدرتمند فساد ایستادگی خواهد کرد.
براساس گفته‌های او وزارت بهداشت با ۲۰ هزارمیلیارد تومان بدهی و ۱۷ ماه بدهی به سازمان تامین اجتماعی، « پرونده روی ‌زمین‌مانده‌ی الکترونیک سلامت» و فسادی «زجرآور» و وضعیتی «آشفته» به او تحویل شده اما او موفق شده این وضعیت را تغییر دهد.
طی سال‌های گذشته گزارش‌هایی مبنی بر فساد در شرکت‌های وارد کننده تجهیزات پزشکی، مراکز درمانی و وزارت بهداشت و درمان منتشر شده است.
وزارت بهداشت با چالش‌های مالی و فساد گسترده روبه‌روست. این چالش‌ها پیشتر منجر به استعفای حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت پیشین در دی ۹۷ شد.
پایین بودن سطح رضایت عمومی از وضعیت خدمات پزشکی و درمانی در ایران، بارها خبرساز شده است؛ هرچند دولت ایران، طرح تحول سلامت را در دستور کار خود قرار داده، اما این موضوع، خود؛ به یک بحران تبدیل شده و علاوه بر وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی را نیز متاثر کرده است .

دکمه بازگشت به بالا