ایران

شکایت فرزندان امیرانتظام از جمهوری اسلامی در سالروز مرگ او

وکیل فرزندان عباس امیرانتظام، معاون و سخنگوی دولت موقت مهدی بازرگان بنا بر درخواست آنها از جمهوری اسلامی در دادگاه فدرال واشنگتن شکایت کرد. این شکایت در سالروز مرگ آقای انتظام صورت گرفته است.
روز پنجشنبه ۲۱ تیر علی هریسچی، وکیل فرزندان عباس امیرانتظام شکایتی را علیه دولت ایران تسلیم دادگاهی در واشنگتن کرد.
این شکایت مصادف است با سالروز درگذشت عباس امیر انتظام که به (قدیمی‌ترین زندانی سیاسی ایران) معروف شد و سال‌های طولانی عمر خود را در زندان‌های مخوف جمهوری اسلامی گذراند. او در تیرماه سال گذشته در چنین روزی و در سن ۸۶ سالگی درگذشت.
در بیانیه‌‌ آقای هریسچی وکیل فرزندان عباس امیرانتظام آمده است: دادخواست این دعوی در سالگرد مرگ آقای امیر انتظام در دادگاه به ثبت رسیده است. خانواده آقای امیرانتظام بابت ظلمی ۴۰ ساله به آقای امیرانتظام و خانواده او، از بانیان این ظلم در دادگاه آمریکا شکایت کرده‌اند تا حقانیت پدر خود را در تاریخ به ثبت برسانند.
اردشیر، انوشیروان و الهام امیرانتظام در سال ۱۳۵۸ یعنی زمانی که پدرشان دستگیر شد، سه کودک دو، شش و ۹ ساله بودند.
عباس امیرانتظام، سیاستمدار ایرانی، معاون و سخنگوی دولت موقت مهدی بازرگان سال‌های طولانی به اتهام اثبات‌ نشده “همکاری با سیا” در زندان به‌سر برد.
او فعالیت سیاسی خود را از سال‌های پس از سقوط دولت محمد مصدق در سال ۱۳۳۲ به هواداری از مصدق آغاز کرد. سال‌های بعد به مهدی بازرگان نزدیک شد و در کنار او به فعالیت سیاسی خود ادامه داد.
در دولت موقت مهدی بازرگان پس از انقلاب ۱۳۵۷، آقای امیرانتظام سخنگوی دولت بود. این دولت اما تنها ۹ ماه دوام آورد و با اشغال سفارت آمریکا از سوی دانشجویان خط امام و در اعتراض به این اقدام دانشجویان هوادار آیت‌الله خمینی، استعفا داد.

دکمه بازگشت به بالا