ایران

دخالت «برخی نهادها» دلیل ازدواج نجفی با استاد عنوان شد

نخستین جلسه از محاکمه شهردار پیشین تهران، به اتهام قتل همسرش به صورت علنی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست «محمدرضا محمدی کشکولی» در حالی آغاز شد که نماینده دادستان گفته است: نجفی در جریان بازپرسی و در نامه‌ای که بعد از قتل نوشته بر (اعتقاد به مهدورالدم بودن میترا استاد) تاکید کرده است.
در این جلسه همچنین به نقل از نجفی گفته شد، که به دلیل وارد شدن برخی نهادها برخلاف میل خود، مجبور شده استاد را به عقد دائمی با مهریه هنگفت دربیاورد.
شهردار پیشین تهران متهم است که روز سه شنبه ۷ خرداد ماه همسر خود میترا استاد را با شلیک گلوله در آپارتمان مسکونی‌شان در برج آرمیتای سعادت‌آباد به قتل رسانده است.
محمدی کشکولی، رییس دادگاه، در ابتدای جلسه محاکمه، گفت: در این پرونده مقام قضایی از ابتدا در صحنه جرم و تحقیقات مقدماتی حضور داشت اما برخی از دستگاه‌های اجرایی سعی کردند تا در امور قضایی دخالت کنند و سبب تشویش اذهان عمومی شدند، رسانه‌ها تلاش کنند تا موازین قانونی را رعایت کنند.
او ادامه داد که در این پرونده با درخواست دادستان کل کشور و موافقت ریاست قوه قضاییه انتشار جریان رسیدگی این پرونده به صورت علنی آزاد است و از رسانه‌ها درخواست می‌شود تا موازین قانونی را رعایت کنند.
محمد شهریاری، نماینده دادستان با حضور در جایگاه گفت: در حین تفتیش منزل آقای نجفی، یک دست نوشته پیدا شده مبنی بر اینکه در یک سال گذشته تلاش زیادی کردم تا بدون خونریزی و توافق مشکلات را حل کنیم؛ اما هیچ راهکاری را مبنی بر طلاق توافقی و گرفتن تمام حقوق خود نپذیرفت.
نماینده دادستان همچنین گفت که در این دست نوشته، نجفی تاکید کرده بود: همسر دوم من بارها تهدید کرده بود با مردان اجنبی که شما به آنها حساس هستید همبستر خواهم شد و تا این کار را انجام ندهم دست بردار نخواهم بود و شروع کرد به تماس گرفتن با مردانی که در گذشته با آنها سر و سری داشته است.

دکمه بازگشت به بالا