ایران

بازداشت دوباره محمد مهدوی فر شاعر شعر (الفبا)

محمد مهدوی‌فر، برای بار چندم از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸، محمد مهدوی‌فر، هنرمند، فعال مدنی، جانباز دوران جنگ و سراینده شعر الفبا از سوی ماموران امنیتی در آران و بیدگل با اتهام (توهین به رهبری) بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردید.
ماموران امنیتی در لحظه بازداشت آقای مهدوی‌فر به او گفته‌اند، که به اتهام (توهین به خامنه ای) بازداشت می‌شود و او را به زندان کاشان منتقل خواهند کرد، با این حال هنوز از محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست.
یک منبع مطلع در این خصوص گفته است: محمد مهدوی‌فَر توسط نیروهای امنیتی در خیابان و بیرون از منزل بازداشت شد و گوشی و تبلت او را ضبط کردند.
آقای مهدوی‌‌فر به همراه سیزده تن از فعالان مدنی و سیاسی داخل کشور با امضای بیانیه‌ای مشترک موسوم به ۱۴ تن در روز سه‌شنبه، ۲۱ خردادماه ۹۸ و انتشار آن در صفحه تلگرام خود، خواستار استعفای علی خامنه‌ای از رهبری و تغییر قانون اساسی شده بود.
بر اساس گزارش های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، امضا کنندگان این بیانیه پس از انتشار آن از سوی نیروی ها امنیتی تهدید و در برخی موارد نیز مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند. محمد نوری‌زاد یکی دیگر از امضا کنندگان این بیانیه نیز هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد.
او پیشتر نیز خطاب به آیت الله خامنه ای گفته بود: ما ندیده‌ایم که شما داعش را خارج از ایران سرکوب کنید، ولی دیده‌ایم که منتقدان خود را در ایران سرکوب میکنید!
محمد مهدوی‌فر ۴۸ ساله، غواص و تخریب‌چی جنگ هشت ساله ایران و عراق، شهریور ۱۳۹۶ در دادگاه انقلاب آران و بیدگل به اتهام “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری” و “توهین به آیت‌الله خمینی”، به ۳ سال حبس تعزیری و ۴ سال تبعید به شهرستان خاش در جنوب شرقی ایران محکوم‌ شده‌بود که پس از اعتراض به رای صادره، حکم وی از سوی دادگاه تجدیدنظر به ۲ سال حبس تعزیری تقلیل پیدا کرد.
محمد مهدوی‌فر تا کنون بارها به دلیل اشعار، نامه‌های خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران، نامه به پاپ، باراک اوباما و همچنین شرکت در تجمعات مسالمت‌آمیز بازداشت و بارها با اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، اخلال در نظم عمومی مواجه شده‌است.

دکمه بازگشت به بالا