تازه‌های سیاسی

هشدار مجدد رئیس جمهوری آمریکا: ایران در حال ورود به قلمرو بسیار خطرناکی است

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه ۲۱ تیرماه باری دیگر به جمهوری اسلامی هشدار داد.
او که در کاخ سفید درباره استعفای وزیر کار آمریکا در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به پرسشی در خصوص ایران گفت: ایران بهتر است مواظب باشد. آنها دارند وارد قلمرو بسیار خطرناکی می‌شوند.
رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: ایران اگر این را می شنوی، بهتر است مراقب باشی.
طی هفته های اخیر و همزمان با کاهش تعهدات برجامی ایران و درگیری ها در خلیج فارس، دونالد ترامپ بارها در این خصوص به ایران هشدار داده است.
رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه گفته بود، ایران کارهای بد بسیاری می‌کند و بهتر است مواظب باشد.
وی همچنین دو روز پیش ایران را متهم کرد که برای مدتی طولانی به صورت مخفیانه «غنی‌سازی» می‌کرده است.
جمهوری اسلامی طی دو هفته‌ اخیر از دو محدودیت کلیدی توافق هسته ای موسوم به برجام عبور کرد؛ آنها سطح ذخایره سازی اورانیوم ۳.۶۷ درصدی خود را که بر اساس برجام باید در سقف ۳۰۰ کیلوگرم حفظ می‌شد، افزایش دادند و این سطح را به ۴.۵ درصد رساندند.
ایالات متحده آمریکا که ۱۸ اردیبهشت پارسال از برجام خارج و تحریم‌های شدیدی علیه ایران وضع کرده است، تهران را به «باج‌گیری هسته‌ای» متهم کرده و از طرف‌های اروپایی خواسته است تا مشوق اقتصادی در اختیار ایران قرار ندهند.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران هم روز گذشته، دولت آمریکا را متهم کرد که از طریق تحریم‌، «تروریسم اقتصادی» علیه ایران به راه‌انداخته و راه‌حل پایان تنش‌ها را توقف تحریم‌های آمریکا دانسته است.
رئیس‌جمهوری آمریکا بارها خواستار مذاکره با مقام‌های ایرانی برای دستیابی به یک توافق تازه به جای برجام شده است، توافقی که فعالیت هسته‌ای، موشکی و نقش منطقه‌ای تهران را در بر گیرد، اما رهبران جمهوری اسلامی در پاسخ این درخواست را رد کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا