تازه‌های سیاسی

شمخانی در دیدار با مشاور ارشد مکرون: زمان انجام اقدامات یک طرفه به پایان رسیده

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران می‌گوید زمان انجام اقدامات یک طرفه در قبال برجام به پایان رسیده است.
او روز چهارشنبه، ۱۹ تیرماه در دیدار با امانوئل بون، مشاور ارشد رئیس‌جمهوری فرانسه، از «بی‌عملی» کشورهای اروپایی برای اجرای تعهدات‌شان در برجام و« فقدان اراده کافی» برای مقابله با اقدامات تخریبی آمریکا در این توافقنامه چند جانبه انتقاد کرد و گفت: «با توجه به عدم استفاده اروپا از فرصت یک ساله اجرای تعهدات یک طرفه از سوی ایران، تصمیم قاطع کشور ما اجرای تعهدات، متناسب با اقدام متقابل طرف‌های دیگر است و زمان انجام اقدامات یک طرفه به پایان رسیده است.»
شمخانی برنامه کاهش مرحله به مرحله تعهدات هسته‌ای را راهبرد غیر قابل تغییر ایران خواند و تاکید کرد که تا زمان تحقق کامل حقوق ایران، این برنامه ادامه خواهد یافت.
به ادعای دبیر شورای عالی امنیت ملی، آمریکا امروز استقلال اروپا را نیز به گروگان گرفته است. او از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا برای دفاع از هویت و استقلال خود در برابر یکجانبه گرایی امریکا بایستند.
هدف مشاور ارشد رئیس‌جمهوری فرانسه از سفر به تهران، مذاکره با مقام‌های جمهوری اسلامی به منظور کاستن از تنش‌ها بین ایران و آمریکا عنوان شده است.
این دیدار همزمان با نشست فوق‌العاده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین صورت می‌گیرد. نشستی که عصر امروز چهارشنبه، به درخواست آمریکا و برای بررسی فعالیت‌های هسته‌ای اخیر ایران تشکیل می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا