ایران

سازمان حفاظت از محیط زیست: اروپا بیشتر از ترامپ به تحریم‌ها پایبند است

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران در دیدار با سفیر فرانسه از سخت‌گیری‌های اروپا در اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی انتقاد کرده و گفته است، اروپا از ترامپ به تحریم‌ها پایبندتر می باشد.
براساس گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) کلانتری درباره رفتار اروپا همچنین گفته: محیط زیست در تحریم‌های امریکا نبود؛ اما اتحادیه اروپا امکانات محیط زیستی را هم از ایران گرفته است.
آقای کلانتری در توضیح این مسئله، رفتار اروپا را مانع اجرای تعهدات ایران به کنوانسیون پاریس خواند و گفت: شاهد این حرف هم سفر هفته گذشته اتحادیه اروپا به ایران است که حتی حاضر نشدند به دلیل تحریم نفت ایران در خصوص بهره‌مندی از فناوری‌های کاهش دهنده مصرف سوخت‌های فسیلی، شنونده باشند و این وضعیت در تهران به افزایش سطح ازون در هوا انجامیده است؛ اما تکنولوژی کاهش آن را کشور ما هنوز ندارد.
به ادعای رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، تحریم‌های آمریکا به فشار به منابع آبی کشور، افزایش تولید کربن و قطع همکاری‌های محیط زیستی با ایران منجر شده است.
کلانتری در پایان گفتگویش با سفیر فرانسه اظهار داشته است که اگر تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی نباشد، ایران بیش از ۱۲ درصد کاهش تولید کربن خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا