ایران

رانندگان اخراجی شرکت واحد برای بازگشت به کار در برابر وزارت کار تحصن کردند

سه تن از رانندگان اخراجی شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران دوشنبه ۱۷ تیر مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحصن کردند. کارفرمای شرکت واحد این رانندگان را اخراج کرده و وزارت کار بر آن مهر تائید کوبیده و رای دیوان عدالت اداری مبنی بر بازگشت به کار رانندگان را نقض کرده است.
فرحناز شیری، حسین کریمی سبزوار و ناصر محرم‌زاده نسبت به روند رسیدگی به پرونده خود در هیات‌های حل اختلاف وزارت کار و همچنین «روابط ویژه بین مدیران اداره کل کار استان تهران و مدیریت شرکت واحد اتوبوسرانی» معترضند.
به گزارش کانال تلگرامی سندیکای کارگران شرکت واحد، تحصن‌کنندگان به شیوه‌های گوناگون پیگیر وضعیت شغلی خود بوده اند و در مواردی دیوان عدالت اداری رای اداره کار را نقض و حکم به بازگشت به کار رانندگان داده است. وزارت کار اما در بررسی مجدد پرونده باز رای به اخراج رانندگان داد.
سندیکای شرکت واحد در گزارشی درباره پیگیری پرونده پنج راننده اخراجی نوشته است که کارفرمای شرکت واحد با اتکا به امکانات و روابط خود با نهادهای قدرت مانع بازگشت به کار رانندگان اخراجی شده است. سندیکای شرکت واحد در مورد پرونده فرحناز شیری زن راننده اتوبوس در تهران نوشته است:
«در یکی از پیگیری‌های اخیر، خانم فرحناز شیری به وزارت کار مراجعه و به روند غیر قانونی جلوگیری از بازگشت به کار خود اعتراض می‌کند. با بالا گرفتن صدای اعتراض ایشان، وقت ملاقاتی با آقای شاکرمی معاون روبط کارِ وزارت کار به وی داده شد. در دیدار با معاون روابط کار خانم شیری و آقای شهابی نسبت به کارشکنی اداره کار در مورد بازگشت به کار اعضای اخراجی سندیکا اعتراض شد و رای قطعی دیوان عدالت اداری در مورد بازگشت به کار خانم فرحناز شیری ارائه شد و نیز در مورد سوء عملکرد اداره کار استان و مدیریت شرکت واحد (پیمان سنندجی)، توضیح داده شد.

دکمه بازگشت به بالا