ایران

زمین لرزه خوزستان، دست‌کم یک کشته و ۲۷ زخمی

زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۵/۷ ریشتر، صبح روز دوشنبه استان خوزستان در جنوب ایران را لرزاند. رسانه‌های داخلی از کشته شدن یک نفر در این زلزله بر اثر «ترس و عارضه سکته» خبر داده‌اند. همچنین معاون عملیات امداد و نجات استان خوزستان، شمار زخمی شدگان را حدود ۲۷ نفر اعلام کرده است.
مرکز این زمین‌لرزه که ساعت ۱۱:۳۰ به وقت محلی روی داد، بین دو شهر مسجد سلیمان و ایذه و در عمق ۱۷ کیلومتری زمین بود؛ اما شدت این زمین‌لرزه به حدی بود که در بیشتر شهرهای استان، از جمله اهواز احساس شد و ساکنان این شهرها را به خارج از خانه‌هایشان کشاند.
رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز درباره این زمین لرزه گفته است که در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و بوشهر هم احساس شده. خبرگزاری ایلنا خبر داده که این زلزله در استان اصفهان و حتی کشور کویت نیز احساس شده است.
تا لحظه تنظیم این خبر ارزیابی‌ دقیقی از میزان خسارات جانی و مالی این زمین‌لرزه منتشر نشده، اما فرماندار مسجد سلیمان از میزان بالای تخریب ساختمان‌های شهری در مسجدسلیمان بر اثر زلزله خبر داده است.
خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز به نقل از مقامات محلی نوشته که «در مسجدسلیمان به دلیل ریزش ساختمان‌ها بر شبکه فشار متوسط منطقه، بخشی‌از خطوط برق‌رسانی و فیدرها مشکل‌دار شده‌اند.»
همچنین فرماندار ایذه اعلام کرده است که «با توجه به اینکه مناطق کوهستانی و صعب‌العبور بسیاری در ایذه وجود دارد، قطعا این زلزله خساراتی در پی داشته است.»
۵۶ روستا تا شعاع ۱۵ کیلومتری زمین‌لرزه در معرض خطرات ناشی از آن قرار گرفته‌اند.
علی بیت‌اللهی، مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به خبرگزاری حکومتی ایسنا گفته: به دلیل عبور چهار گسل موازی، این منطقه از نظر تکنوتیکی بسیار لرزه‌خیز است.
وقوع زلزله در استان خوزستان در حالی است که چند ماه پیش، وقوع سیل در این استان خسارات زیادی را برجای گذاشت.

دکمه بازگشت به بالا