ایران

نامه جمعی از فعالان صنفی به رئیسی: احکام معلمان ظالمانه و غیرقانونی‌ است

جمعی از معلمان و فعالان صنفی به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی نامه نوشتند و در جواب به فراخوان او برای ابرازنظر در مورد عملکرد دستگاه قضائی، به امنیتی شدن اتهامات علیه معلمان و فعالان صنفی و صدور احکام ظالمانه در مورد آن‌ها در دادگاه‌های غیر علنی و بدون حضور هیئت منصفه اعتراض کردند.
بیش از ۱۳۰ تن از معلمان و فعالان صنفی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به ابراهیم رئیسی خواستار اعاده دادرسی در مورد احکام صادره علیه معلمان و فعالان صنفی شدند.
براساس گزارش کانال تلگرامی معلمان عدالتخواه، در این نامه آمده است: ما امضاکنندگان این نامه همچون قاطبه معلمان معتقدیم احکام قضایی علیه فعالان صنفی معلمان تاکنون در یک روند دادرسی ناعادلانه صادر شده و این احکام را ظالمانه و غیر قانونی می‌دانیم به‌طوری که آزادی معلمان زندانی یک مطالبه غیرقابل معامله برای جنبش معلمان ایران است.
امضاکنندگان همچنین از «امنیتی» اعلام‌شدن اتهام فعالان صنفی انتقاد کرده و خطاب به رئیس قوه قضائیه تاکید کرده‌اند که دادگاه فعالان صنفی باید علنی و با حضور هیات منصفه برگزار شود. ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ۲۵ خرداد در شبکه‌های اجتماعی فراخوانی را منتشر کرد که در آن از مردم و نخبگان خواسته شده بود تا در روند تحولات دستگاه قضائی مشارکت کنند و از صفحات متعلق به او در شبکه‌های اجتماعی، نظرات خود را با او درمیان بگذارند.
معلمان و فعالان صنفیدر نامه شان نوشته‌اند: از آنجا که نامه نگاری با شما در روند اداری مشمول مرور زمان می شود لذا این نامه را بطور سرگشاده منتشر می نمایم تا عیار راستی و صداقت شما بر همگان آشکار شود.
معلمان ایران از آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ سه مرتبه در مدارس تحصن کردند. مقامات جمهوری اسلامی بدون توجه به مطالبات مطرح‌شده در جریان تحصن سه‌گانه معلمان در شهرهای مختلف، بیش از صد معلم را بازداشت، یا به نهادهای امنیتی و حراست آموزش و پرورش احضار کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا