تازه‌های سیاسی

حمله انتحاری در مرکز ولایت غزنی دستکم ۱۲ کشته و ۵۰ مجروح برجاگذاشت

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرده که در نتیجه انفجار یک خودرو بمب‌گذاری‌شده در شهر غزنی، در جنوب افغانستان دست‌کم ۱۲ نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.
گروه طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفته و گفته اند که مرکز اطلاعاتی دولت افغانستان را هدف قرار داده بودند.
وحید الله مایار، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان، شمار زخمی‌ها را ۱۷۹ نفر اعلام کرد و اضافه کرده که شماری از آنها‌ به کابل منتقل شده‌اند.
این وزارت‌خانه افزوده است که بیشتر مجروحان را غیرنظامیان و کودکان تشکیل می‌دهند.
باز محمد همت، رئیس بیمارستان دولتی ولایت غزنی نیز گفته است که ده‌ها زخمی به بیمارستان‌ها برده‌ شده‌اند که دست‌کم ۳۵ دانش‌آموز در میان آنان است.
ولی دفتر مطبوعاتی والی غزنی شمار کشته‌شدگان را شش نفر اعلام کرده و اضافه کرده که کشته‌شدگان شامل دو کارمند امنیت ملی و ۴ غیرنظامی هستند.
دفتر رسانه‌ای ولایت غزنی در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته این انفجار حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح امروﺯ (یکشنبه، ۱۶ تیر) در نزدیک یک اداره مرکزی امنیت ملى در منطقه شامیر شهر غزنى رخ‌داده است.
نوریه نزهت، سخنگوی وزارت آموزش و پروش افغانستان به بی‌بی‌سی گفته است که در این انفجار یک مدرسه خصوصی که نزدیک محل انفجار قرار داشته ۸۰ درصد صدمه دیده و دو مدرسه دیگر در نزدیکی محل انفجار نیز خسارت دیده اند.
دفتر والی غزنی گفته که یک تیم از وزارت دفاع افغانستان برای درمان زخمی‌ها به محل رسیده‌ است.
اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که انفجار امروز با یک خودرو باربری نوع مزدا صورت گرفته و این خودرو در نزدیکی محل بازرسی حوزه سوم ریاست امنیت ملی در منطقه شامیر منفجر شده‌است.

دکمه بازگشت به بالا