تازه‌های سیاسی

ترامپ: ایران خیلی خیلی باید مراقب باشد

رییس جمهور آمریکا، در اظهارنظری کوتاه، مجددا جمهوری اسلامی را تهدید کرده و گفته است، که باید خیلی خیلی مراقب باشند.
دونالد ترامپ روز جمعه ۱۴ تیرماه پیش از سفر به نیوجرسی در پاسخ به پرسشی درباره ایران در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: خواهیم دید که درباره ایران چه اتفاقی می‌افتد. ایران بایستی خیلی خیلی احتیاط کند.
او روز چهارشنبه گذشته در واکنش به گفته‌های جدید حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، درباره افزایش بی‌محدودیت سطح غنی‌سازی اورانیوم، این اقدام ایران را یک «تهدید تازه» توصیف کرده بود.
آنطور که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران اعلام کرده است، از روز یکشنبه این هفته، ایران در هر سطحی که لازم بداند دست به غنی‌سازی اورانیوم خواهد زد. رییس جمهوری ایران همچنین روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت خطاب به کشورهای باقی مانده در برجام گفت: اگر می‌خواهید اظهار تاسف کنید، از هم اکنون اظهار تاسف کنید، اگر هم بنا است بیانیه بدهید، از هم اکنون بدهید.
در واکنش به این خبر، جکی ولکات، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز جمعه خواهان تشکیل نشست ویژه «شورای حکام» درباره وضعیت ایران شد. نماینده آمریکا در بیانیه‌‌ای که روز جمعه منتشر کرد نوشت: «ایران مدعی پایبندی به برجام است؛ در حالی که گزارش‌ها حکایت از نقض برجام از سوی ایران دارد.»
تنها چند ساعت پس از درخواست آمریکا، سخنگوی «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» اعلام کرد که جلسه «شورای حکام» با محوریت برنامه اتمی ایران هفته آینده، ۱۹ تیرماه، برگذار خواهد شد. ایران در واکنش گفته است که فعالیت‌های اخیرش، در خصوص سند برجام، ربطی به صلاحیت‌های شورای حکام آژانس ندارد.

دکمه بازگشت به بالا