اهل سنت

ممانعت از برگزاری نماز جماعت زندانیان اهلسنت در زندان زابل

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، برخی از بستگان زندانیان زندان زابل از ممانعت مسئولان زندان زابل برای برگزاری نماز جماعت زندانیان اهلسنت خبر دادند.
رئیس زندان محمد نارویی و حفاظت زندان در روزهای اخیر از برگزاری نمازهای جماعت زندانیان اهلسنت زابل ممانعت کرده و رفتاری تند و خشن با نمازگزاران داشتند.
در این باره خانواده یکی از زندانیان می گوید: روز گذشته پاس کلیدهای بندهای داخلی زندان از جمله مهدی یزدانیو رضا اذرسا با توهینهای مکرر به زندانیان و برخوردی خشن از رفتن زندانیان به نمازخانه جهت برگزاری نماز جلوگیری کرده و این ممانعت را دستوری از طرف سازمان های زندانها و مدیر کل زندانهای استان عنوان کرده اند.
پیشتر در گزارش مشابهی از زندان سراوان نیز آمده بود که ورود کتابهای عقیدتی اهلسنت به زندان سراوان توسط حفاظت این زندان “جهانتیغ” ممنوع شده است.
این در حالیست که زندانیان زندان سراوان همگی اهلسنت بوده و تمام کتابهای کتابخانه زندان سراوان از عقاید اهل تشیع هستند.
در خبری دیگر از زندان سراوان گزارش شده که: از تاریخ ۱ تیرماه ۹۸ برق، آب و تلفن این زندان روزانه چندین ساعت قطعی دارد.
آقای ایرج نوربخش در مقابل اعتراض زندانیان به وضعیت موجود زندان سراوان به تمسخر گفته: وضعیت زندان سراوان به همین شکل است و اگر کسی معترض این وضعیت است تا به مکانی بهتر تبعیدش کنم.”
بنابر این گزارش؛ مشکلات دیگری همچون نبود پزشک و رسیدگی به زندانیان بیمار، سخت گیری و بازرسی شدید خانواده‌های زندانیان در شعبه ملاقات و فراهم بودن مواد مخدر در بندهای زندان سراوان از دیگر مشکلاتی است که بعد از منصوب شدن ایرج نوربخش به ریاست زندان افزایش یافته است.
لازم به ذکر است که پیشتر زندانی به نام ستار سپاهی در اثر بیماری و ضرب و شتم رئیس و مسئولان زندان و به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در این زندان جان خود را از دست داد.

دکمه بازگشت به بالا