ایران

دو کارگر در آتش‌سوزی یک واحد پالایشگاهی در کرمانشاه کشته و زخمی شدند

آتش‌سوزی در واحد فرآوری مشتقات نفتی در کرمانشاه، جان یک کارگر را گرفت و کارگر دیگری را مصدوم کرد. بامداد دوشنبه ۱۰ تیر یک واحد پالایشگاهی میعانات گازی در شهرک صنعتی فرامان کرمانشاه در پی یک انفجار دچار آتش‌سوزی شد.
جلیل بالایی مدیر بحران استانداری کرمانشاه در توضیح علت و چگونگی آتش‌سوزی گفته است که آتش‌سوزی احتمالاً در اثر عمل نکردن «ارت» برق متصل به مخازن رخ داده که منجر به انباشت گاز و انفجار شده است.
کارگران در ایران همواره در معرض آسیب‌های ناشی از حوادث کارگری قرار دارند؛ آسیب‌هایی چون شکستگی و قطع عضو تا ماندن زیر آوار و جان‌باختن. میزان مرگ و میر کارگران در ایران شوکه‌کننده است. به گفته «احمد شوکت»، رئیس کانون کارگران ساختمانی، «ایران با ۱۵هزار حادثه‌دیده کارگری در دنیا رکورددار است.»
با این وجود، كارشناساسان حوادث كار می‌گویند که آمارهاى دولتى در زمینه حوادث کارگری «بازتاب واقعيت‌هاى حوادث شغلى در ايران نيست»؛ زیرا این آمارها «شامل مواردی است که زیر پوشش خدمات اجتماعی یا بیمه اجتماعی قرار دارند.»، آنها معتقد اند که «۸۰ درصد از نیروی کار در ایران خارج از قانون کار هستند و بخش زيادى از حوادث كارگرى در جايى ثبت نمى‌شود.»

دکمه بازگشت به بالا