ایران

محمد حبیبی برای درمان به بیمارستان اعزام شد

محمد حبیبی، معلم و عضو کانون صنفی معلمان تهران، بلاخره پس از یک‌سال درخواست مکرر برای درمان و رسیدگی پزشکی، به بیمارستان اعزام شد.
به گزارش کمیته دفاع از محمد حبیبی، این معلم از هنگام بازداشت در اردیبهشت ۱۳۹۷، خواستار درمان خود بود؛ اما این خواسته تا به امروز از سوی مسئولان سازمان زندان‌ها و دستگاه قضایی نادیده گرفته می شد.
سرانجام آقای حبیبی یکشنبه ۹ تیر برای درمان ضعف بینایی به مرکز درمانی فارابی تهران اعزام گردید.
مسئولان سازمان زندان‌ها از پرداخت هزینه درمان این معلم زندانی امتناع کرده و می‌گویند که او باید هزینه درمانش را خودش بپردازد.
آقای حبیبی که ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ در تجمع معلمان و بازنشستگان مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه دستگیر شد، مرداد همان سال با تایید سازمان پزشکی قانونی به بیمارستان اعزام گردید، اما بدون آنکه به بیماری او رسیدگی شود، به زندان بازگردانده شد.
او که پس از دستگیری از محل کار و آموزش و پرورش نیز اخراج گردید، آبان همان سال باردیگر برای درمان به بیمارستان طالقانی فرستاده شد.
کمیته دفاع از محمد حبیبی اعلام کرده است که این زندانی به دلیل امتناع سازمان زندان‌ها از پرداخت هزینه درمان، در اعتراض به این روند غیرقانونی و ناعادلانه از ادامه درمان منصرف و به زندان اوین بازگردانده شد.
این بار مسئولان سازمان زندان‌ها اعلام کرده‌اند که هزینه درمان برعهده محمد حبیبی است.
کمیته دفاع از حبیبی با بیان اینکه «درمان و رسیدگی به وضعیت پزشکی زندانیان وظیفه زندانبان است»، نسبت به «هرگونه اهمال و تضییع حقوق زندانی که منجر به آسیب جسمی او شود»، هشدار داده و خواستار رسیدگی پزشکی و درمان این معلم تا سلامتی کامل شده است.
دستگاه قضایی جمهوری اسلامی محمد حبیبی را به دلیل فعالیت‌های صنفی به هفت سال و نیم زندان و هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم کرده است.

دکمه بازگشت به بالا