ایران

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی: تحریم‌ها مرزبانی ایران را دچار مشکل کرده است

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) از تاثیر منفی تحریم‌ها بر تجهیزات فنی و الکترونیکی مورد استفاده نیروی انتظامی در مرزبانی گفته و از کشورهای غربی خواسته تا برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر، به تهران در تامین این تجهیزات کمک کنند.
اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران نیز، اسفند ۹۷ اعلام کرده بود: با توجه به شرایط تحریمی به وجود آمده شاید ایران دیگر نتواند به مانند گذشته از قاچاق مواد مخدر به اروپا جلوگیری کند. او گفته بود ایران برای مقابله با ترانزیت مواد مخدر به اروپا به تجهیزات مدرن و حمایت‌های جدی نیاز دارد.
نظام تهران ادعا می‌کند که به تنهایی مانع ورود مواد مخدر از مرزهای شرقی ایران و ترانزیت آن به اروپا می‌شود و به دفعات به بازگذاشتن مرزهای ایران تهدید کرده است.
این تهدید پیش‌تر توسط عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و همچنین از سوی محمد‌مسعود زاهدیان، فرمانده پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران مطرح شده بود که از اروپا خواسته بودند تا «سهمش» را در مقابله با ترانزیت مواد مخدر بپردازد.
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز دوشنبه ۳ تیر در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر مدعی شد: اِعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران مانع اجرای همکاری‌های بین‌المللی در عرصه مبارزه با مواد مخدر شده است.
نظام تهران بارها تهدید کرده که با گسترش تحریم‌ها، مرزهای خود را برای ورود مواد مخدر باز خواهد گذاشت.
به‌رغم اظهارات مقامات تهران مبنی بر مبارزه با قاچاق مواد مخدر، برخی مقام‌های دولتی در افغانستان و شمار دیگری از نهادها و شخصیتهای بین المللی، ایران را به دست داشتن در کشت و تولید تریاک در افغانستان و تسهیل در ترانزیت آن به اروپا متهم کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا